SFÂNTA MARIA SĂRBĂTORITĂ CU BĂUTURI ALCOOLICE ȘI MANELE DE „PELERINII” ORTODOCȘI ROMÂNI AȘA ZIȘI „CREȘTINI DE 2000 DE ANI”

„PELERINII” ȘI „CREDINCIOȘII” ORTODOCȘI ÎȘI MANIFESTĂ „CREDINȚA” LOR ÎN CÂRNAȚI, MICI, BERE, VIN ȘI MANELE CHIAR LÂNGĂ MĂNĂSTIRILE ORTODOXE !!! CREDINȚA ORTODOXĂ TRECE NUMAI PRIN STOMAC
ȘI N-ARE NICIO LEGĂTURĂ CU SUFLETUL
SAU CU PREGĂTIREA PENTRU VEȘNICIE !!!

În ziua de 15 August a fiecărui an, românii așa ziși „creștini de 2000 de ani”, prăznuiesc ADORMIREA MAICII DOMNULUI adică ziua în care a trecut în veșnicie Maria, mama Domnului Iisus Hristos. Mai întâi trebuie să vă spun că nu am văzut nicăieri în Biblie UNDE SE PRECIZEAZĂ ZIUA ÎN CARE A MURIT MARIA – MAMA DOMNULUI IISUS HRISTOS ?!? Dacă cineva îmi arată în Biblie UNDE SCRIE AȘA CEVA atunci eu mă convertesc, renunț la credința evanghelică și trec la ortodocși. Ba chiar mă gândesc să mă fac și popă. Părerea mea e că o să aștept mult și bine ca cineva să-mi arate în Biblie UNDE SE SPUNE DESPRE ZIUA ÎN CARE A MURIT MAICA DOMNULUI pentru că nu veți vedea niciodată acest lucru scris în Sfânta Scriptură.

Pe de altă parte, am mai auzit tot felul de erezii strecurate de-a lungul secolelor în ortodoxie, conform cărora, Maria, Maica Domnului, nu numai că a murit dar a și înviat, ba chiar s-a și înălțat în văzul tuturor, așa cum a făcut Domnul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos. Mergând pe o așa zisă „logică”, ne putem aștepta ca la ora actuală, Maica Domnului să stea la dreapta Tatălui că doar e „născătoare de Dumnezeu” și merită un asemenea loc de cinste, nu-i așa ?!? Probabil că după mintea și imaginația ortodocșilor, Maria stă la dreapta Tatălui, iar Domnul Iisus Hristos stă undeva la stânga Tatălui, adică pe o poziție ușor inferioară față de Măicuța Lui… Păi, nici n-ar trebui să ne mirăm ! Este și normal ca Maica Domnului să ocupe un loc un pic mai bun decât Domnul Iisus Hristos, nu-i așa ?!? Pentru că degeaba Hristos este Cel care a murit pe cruce și Și-a dat viața pentru noi… dacă nu era Maica Domnului care să-I dea Domnului Iisus viață, atunci nici Domnul Iisus nu s-ar mai fi născut pe acest pământ, nu ??? Și atunci CINE ar mai fi murit la cruce pentru noi și CINE ne-ar mai fi fost Mântuitor ?!? Ce ne-am fi făcut fără Maica Domnului ???

Bineînțeles că teoria de mai sus este forțată și se prăbușește imediat, dar eu v-am redat-o ca să vedeți și voi cam câtă orbire și întunecime există în religia ortodoxă ! ORTODOXIA ESTE O RELIGIE A EXAGERĂRILOR ȘI A COMPLICĂRII LUCRURILOR ÎN AȘA FEL CA OMUL SĂ SE ÎNDEPĂRTEZE DIN CE ÎN CE MAI MULT DE DUMNEZEU ÎN LOC SĂ SE APROPIE DE EL PRIN HRISTOS CA SĂ PĂȘEASCĂ PE CALEA MÂNTUIRII !!!

Nu se înțelege faptul că NU DATORITĂ MARIEI ȘI NU PRIN DECIZIA SAU CONTRIBUȚIA EI PROPRIE S-a născut Domnul Iisus pe acest pământ ci prin Autoritatea și Suveranitatea lui Dumnezeu Tatăl care așa a găsit cu cale pentru binele și mântuirea noastră !!! MARIA NU A AVUT DE ALES ȘI NU A HOTĂRÂT EA ÎNSĂȘI ACEST LUCRU, CI DUMNEZEU A HOTĂRÂT SĂ SE ÎNTRUPEZE PRIN DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS ȘI PRIN SFÂNTUL DUH !!! MARIA NU A FOST ÎNTREBATĂ ÎN PREALABIL DACĂ DOREȘTE SAU NU, SĂ-L NASCĂ PE DOMNUL IISUS HRISTOS, DACĂ DOREȘTE SAU NU CA SFÂNTUL DUH SĂ-L ZĂMISLEASCĂ ÎN DÂNSA, PE PRUNCUL SFÂNT !!!

Aaaa… dacă Mariei i s-ar fi cerut părerea și ar fi fost întrebată de Dumnezeu DACĂ dorește acest lucru și DACĂ vrea ca Sfântul Duh să se pogoare peste dânsa în vederea zămislirii Pruncului Iisus, ATUNCI AȘ MAI FI ZIS ȘI EU CĂ MARIA AR FI AVUT VREUN ROL ÎN ACEASTĂ SFÂNTĂ OPERĂ ȘI POATE CĂ AȘ FI CONSIDERAT-O ȘI EU CA FIIND „NĂSCĂTOARE DE DUMNEZEU”. Dar așa… este imposibil să fac acest lucru iar pentru mine, Maria, Maica Domnului, a fost, este și va rămâne DOAR UN SIMPLU INSTRUMENT prin care s-a putut derula planul lui Dumnezeu, O UMILĂ SLUJITOARE A DOMNULUI ȘI UN SIMPLU OM de care s-a servit Domnul Dumnezeu, Tatăl nostru Ceresc ! Atâta tot și nimic mai mult !!! Hai să terminăm odată pentru totdeauna cu exagerările astea ortodoxe și mai ales catolice, conform cărora „Maria L-a născut pe Dumnezeu” și alte aberații din astea antibiblice și anticreștine…

DUMNEZEU A CREAT-O PE MARIA ȘI NU INVERS !!! NU MARIA L-A NĂSCUT PE DUMNEZEU, CI DUMNEZEU A NĂSCUT-O PE MARIA !!!

Așa că hai să fim serioși…

Aaaa… dacă Maria ar fi participat la actul Creației Universului (așa cum de exemplu, a făcut Domnul Iisus Hristos) atunci aș mai fi zis și eu că într-adevăr și dânsa face parte din ecuație, ba chiar cred că m-aș fi apucat să-mi cumpăr și eu niște icoane sau statuete cu Maica Domnului și le-aș fi așezat prin toată casa la un loc de cinste… După cum știm din Biblie, Domnul Iisus Hristos NU ESTE O FIINȚĂ CREATĂ DE DUMNEZEU adică EL ESTE NĂSCUT, DAR NU FĂCUT, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, Lumină din Lumină !!! Sunt perfect de acord cu acest lucru, cred din toată inima că Domnul Iisus Hristos este de aceeași ESENȚĂ și de aceeași SUBSTANȚĂ cu Dumnezeu Tatăl. Din păcate, aceste lucruri NU SE POT SPUNE DESPRE MARIA, MAICA DOMNULUI, O FEMEIE CREDINCIOASĂ ȘI CU FOARTE MULT BUN SIMȚ, DAR CARE A FOST UN SIMPLU OM ȘI NIMIC MAI MULT !!!

Eu o respect și o iubesc cu toată inima pe Maica Domnului și sper ca într-o fericită zi să mă întâlnesc cu dânsa în Împărăția lui Dumnezeu ! Dar asta nu înseamnă să mă apuc să o venerez, să-i fac statuete și icoane la care să încep să mă rog, înșelându-mă amarnic că dânsa este „mijlocitoare” la Dumnezeu… Românii trebuie să priceapă odată pentru totdeauna că BIBLIA SPUNE CĂ SINGURUL MIJLOCITOR ÎNTRE DUMNEZEU ȘI OM ESTE DOMNUL IISUS HRISTOS !!! Biblia nu permite ca noi oamenii să ne facem alți „mijlocitori” și „să apelăm” la ei atunci când vrem să avem acces la Dumnezeu Tatăl !!! CÂND VOM ÎNȚELEGE ACEST LUCRU, OAMENI BUNI ???

CĂCI UNUL ESTE DUMNEZEU ŞI UNUL ESTE MIJLOCITORUL ÎNTRE DUMNEZEU ŞI OAMENI : OMUL HRISTOS IISUS, CARE S-A DAT PE SINE CA PREŢ DE RĂSCUMPĂRARE PENTRU TOŢI !

(1 Timotei 2:5-6 Biblia Ortodoxă)

„IISUS I-A ZIS: EU SUNT CALEA, ADEVĂRUL ȘI VIAȚA ! NIMENI NU VINE LA TATĂL, DECÂT PRIN MINE !”

(Ioan 14:6 – Biblia Ortodoxă)

ÎN NIMENI ALTUL NU ESTE MÂNTUIRE CĂCI NU ESTE SUB CER NICI UN ALT NUME DAT OAMENILOR, ÎN CARE TREBUIE SĂ FIM MÂNTUIŢI !

(Faptele Sfinţilor Apostoli 4:12 – Biblia Ortodoxă)

Nu vă mai luați după preoții ortodocși care vă sucesc mințile cu „tradiția” și cu „datina” lor, călcând astfel în picioare Biblia, Cuvântul Sfânt al lui Dumnezeu și sfidând litera și spiritul Sfintei Evanghelii a Domnului nostru Iisus Hristos ! Opiniile omenești, regulile omenești, obiceiurile și tradițiile religioase omenești NU TREBUIE SĂ ÎNLOCUIASCĂ BIBLIA – CUVÂNTUL LUI DUMNEZEU iar eu am să spun acest lucru, românilor, toată viața mea, câte zile voi avea pe acest pământ !!! Nimic nu trebuie să ne abată de la Calea Evangheliei ! Nici măcar religia care este la modă (religia „majorității”) !!! Hai să renunțăm la spiritul de turmă ! Hai să ne întoarcem cu adevărat la Dumnezeu, dragi români !

CINE ARE URECHI DE AUZIT, SĂ AUDĂ ! CINE ARE OCHI DE VĂZUT, SĂ VADĂ !!!

„Căci inima acestui popor s-a învârtoșat şi cu urechile aude greu şi ochii lui s-au închis, ca nu cumva să vadă cu ochii şi să audă cu urechile şi cu inima să înţeleagă şi să se întoarcă, şi Eu să-i tămăduiesc pe ei.”

Matei 13:15 – Biblia Ortodoxă

În încheiere, vă invit să vizionați un material video concludent și deosebit de sugestiv care demonstrează ÎN CE HAL A AJUNS POPORUL ROMÂN AȘA ZIS „CREȘTIN ORTODOX DE 2000 DE ANI” !!!
Veți avea ocazia să vedeți cu ochii voștri, cum credința ortodoxă și praznicele ei atât de mult trâmbițate, se rezumă la o simplă „fiesta” cu mici, cârnați, bere, vin și manele mizerabile, TOATE ACESTE LUCRURI ÎNTÂMPLÂNDU-SE CHIAR LÂNGĂ DIVERSE MĂNĂSTIRI ORTODOXE SUB PRIVIRILE PASIVE ȘI ÎNGĂDUITOARE ALE CĂLUGĂRILOR CARE STAU CU BRAȚELE ÎNCRUCIȘATE ȘI NU FAC NIMIC !!!

Veți vedea și voi ce fac „pelerinii” și „credincioșii” ortodocși iar aceste imagini m-au convins odată pentru totdeauna că ESTE DE 1000 DE ORI MAI BINE SĂ FII CREȘTIN EVANGHELIC, CREȘTIN BAPTIST, CREȘTIN LUTERAN, ETC, DECÂT SĂ FII UN ASEMENEA „PELERIN” ȘI „CREDINCIOS” ORTODOX !!!

Vă doresc o vizionare plăcută (dacă se poate vorbi despre așa ceva…)

[polldaddy poll=”3626970″]

CELE CINCI SOLA - CELE CINCI PRINCIPII FUNDAMENTALE IZVORÂTE DIN CUVÂNTUL LUI DUMNEZEU

REGULI OBLIGATORII PENTRU POSTAREA COMENTARIILOR PE BLOGUL LUI TOMIS THE CAT :

Vă rugăm să comentaţi la obiect, referindu-vă strict la conţinutul prezentat în articol. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene sau “epitete”, atacurile de orice fel la persoana autorului articolului, afişarea de anunţuri publicitare sau linkuri prin care sunt promovate ateismul, satanismul, anticreştinismul, rasismul, fascismul, comunismul, ortodoxia, catolicismul, precum şi jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori care au scris un comentariu, se vor sancţiona drastic prin cenzurarea parţială a comentariului, ştergerea integrală a comentariului sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului celui care şi-a permis să încalce acest Regulament !

Blogul lui Tomis the Cat nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora, revenind, integral, autorului comentariului !

24 thoughts on “SFÂNTA MARIA SĂRBĂTORITĂ CU BĂUTURI ALCOOLICE ȘI MANELE DE „PELERINII” ORTODOCȘI ROMÂNI AȘA ZIȘI „CREȘTINI DE 2000 DE ANI””

  • Am văzut, a înnebunit de tot lumea asta, încotro mergem ?!? Doar se știe că este ADORMIREA MAICII DOMNULUI și atunci îmi pun întrebarea: PENTRU CE PETREC OAMENII ĂȘTIA ??? Doamne, iartă-i !!!

    • Dragă Maria, păi… probabil că petrec pentru faptul că dânsa a murit și se bucură de moartea dumneaei… o altă explicație logică nu am…

      Lăsând gluma la o parte, bineînțeles că explicația este cu totul alta… Românii trăiesc FĂRĂ Hristos și FĂRĂ Dumnezeu, neavând absolut nimic în comun cu ASCULTAREA DE BIBLIE și cu SUPUNEREA FAȚĂ DE CUVÂNTUL SFÂNT AL LUI DUMNEZEU !

      Este vorba de o formă de MATERIALISM și ATEISM mascată și camuflată sub umbrela ortodoxiei, este vorba de NECREDINȚĂ ȘI PĂGÂNISM, este vorba de BEȚIE, DESFRÂNARE, DISTRACȚIE CÂT SE POATE ȘI TRĂIREA UNEI VIEȚI UȘURATICE DUPĂ CAPUL FIECĂRUIA, așa cum știu ei mai bine în „legea lor” adică în legea păcatului și a morții.

      Românii nu înțeleg că mai există și o altă lege care se numește LEGEA DUHULUI DE VIAȚĂ ÎN HRISTOS și chiar te invit să asculți on-line o predică a pastorului Valentin Giuroiu, care explică foarte bine aceste aspecte. De asemenea, îți mai recomand și predica LEGEA STRĂMOȘEASCĂ – LEGEA BUNULUI PLAC a pastorului David Ciucur care explică foarte clar anumite lucruri.

      Îți doresc o audiție plăcută !

      PRIMEȘTE CUVÂNTUL LUI DUMNEZEU ÎN INIMA TA CA SĂ FII FERICITĂ CU ADEVĂRAT !

      https://www.tomthecat.ro/legea-pacatului-si-a-mortii-legea-mintii-mele-si-legea-duhului-de-viata-in-hristos/

      https://www.tomthecat.ro/legea-stramoseasca-legea-bunului-plac/

  • Ceea ce s-a întâmplat la acele mănăstiri este ceva denaturat. Chiar și prezentatorii de la televiziune erau vădit mirați și au condamnat astfel de acte, ca să nu mai zic de poziția Bisericii Ortodoxe vizavi de astfel de lucruri.

    În ceea ce privește sărbătorirea maicii Domnului, este adevărat că Biblia este piatra de căpătâi și este posibil ca această zi de sărbătoare să fii fost aleasă la întâmplare; sărbătorirea maicii Domnului este un fapt simbolic, ca multe alte acte simbolice din credința creștină.

    Și în final, maica Domnului este importantă doar pentru că a fost cea care a fost aleasă ca să-L nască pe Mântuitorul nostru; în rest, DÂNSA A FOST UN OM CA ȘI NOI.

    Biblia Ortodoxă este aproape identică cu Biblia pe care o folosiți voi, protestanții, (diferind doar traducerea +/- câteva cărți), ar trebui să nu condamni credința ortodoxă, ci să încurajezi la o credință autentică, bazată pe Sfânta Scriptură, indiferent de denominațiunea din care facem parte fiecare.

    Repet: dezmățul care a pricinuit nașterea acestui articol a fost și este condamnat de majoritatea credincioșilor ortodocși, este ceva denaturat ceea ce se întâmplă. Pădure fără uscături nu există.
    Hai să ne concentrăm pe lucrurile cu adevărat esențiale, cum ar fi mântuirea sufletelor!

    • Domnule Sandu, ortodocsia se prea joacă cu simboluri și ritualuri și uită că centrul creștinismului este Hristos. Cât timp învățăturile și practicile Bisericii nu sunt inspirate din Biblie, ci din obiceiurile păgâne, nu prea știu cum am putea să încurajăm pe cineva la credință autentică. Nu sunt extremist să zic că nici un ortodox nu va ajunge în Rai, pentru că nu religia ne mântuie, dar… doare că un popor întreg se numește „drept credincios”, dar in viața de zi cu zi, beția, curvia și furtul sunt manifestările credinței.

      Domnul să se îndure de țara noastră și să aducă vremurile în care fiecare dintre noi vom căuta să-L cunoaștem pe Hristos și vom citi Cuvântul Lui, nu ne vom mulțumi doar cu un ritual sau un program bisericesc !

      • @ PENTRU „THE LOVE OF GOD”

        Excelent comentariu, foarte bine punctat, scurt, clar şi la obiect !
        Dacă ai mai interveni şi mi-ai mai da o mână de ajutor din când în când, ţi-aş fi foarte recunoscător pentru că eu nu prea am timp să răspund la toate comentariile sau răspund destul de greu (sunt singurul webmaster al acestui blog). Se vede că eşti un credincios adevărat, un om al lui Dumnezeu, poate că eşti diacon sau pastor, se observă imediat stofa de slujitor al Domnului !

        Îţi mulţumesc mult ! Fii binecuvântat ! 🙂

  • STAREA DE PĂCAT A OMENIRII

    „Mânia lui Dumnezeu se descoperă din Cer împotriva oricărei necinstiri a lui Dumnezeu și împotriva oricărei nelegiuiri a oamenilor, care înădușe adevărul în nelegiuirea lor. În adevăr, însușirile nevăzute ale Lui, puterea Lui veșnică și dumnezeirea Lui, se văd lămurit încă de la facerea lumii când te uiți cu băgare de seamă la ele în lucrurile făcute de El. Așa că nu se pot dezvinovăți… fiindcă măcar că au cunoscut pe Dumnezeu, nu L-au proslăvit ca Dumnezeu, nici nu I-au mulțumit… ci s-au dedat la gânduri deșarte și inima lor fără pricepere s-a întunecat.
    S-au fălit că sunt înțelepți și au înnebunit… și au schimbat slava Dumnezeului nemuritor într-o icoană care seamănă cu omul muritor, păsări, dobitoace cu patru picioare și tîrîtoare.
    De aceea, Dumnezeu i-a lăsat pradă necurăției, să urmeze poftele inimii lor… așa că își necinstesc singuri trupurile căci AU SCHIMBAT ÎN MINCIUNĂ ADEVĂRUL LUI DUMNEZEU ȘI AU SLUJIT ȘI S-AU ÎNCHINAT FĂPTURII, ÎN LOC SĂ SE ÎNCHINE FĂCĂTORULUI, care este binecuvântat în veci. Amin.”

    (Romani 1:18-25… pagina 1094 în Biblie)

    • AMIN ! Cuvinte de aur, învăţătură sănătoasă a Cuvântului lui Dumnezeu !
      Ce bine ar fi ca poporul român să ia aminte la aceste cuvinte sfinte !
      Mulţumesc mult, dragă Doina Tatiana pentru aceste versete minunate !

  • Nu ne mai mirăm pentru că toți care se închină la icoane, au sfinți împrăștiați pe tot anul în calendar și mai mulți într-o zi, deci prilej de sărbătoare.

    MATEI 22:29

    ,,Drept răspuns, Iisus le-a zis: Vă rătăciţi! Pentru că nu cunoaşteţi nici Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu.”

    Oamenii spun cele zece porunci pe de rost dar nu cunosc conținutul lor și ceea ce spun îi va osândi :

    DEUTERONOM 5:7-9

    ,,Să n-ai alţi dumnezei în afară de Mine. Să nu-ţi faci chip cioplit, nici vreo înfăţişare a lucrurilor cari sînt sus în Ceruri, sau jos pe pămînt, sau în ape supt pămînt. Să nu te închini înaintea lor, şi să nu le slujeşti; căci Eu, Domnul, Dumnezeul tău, sunt un Dumnezeu gelos, care pedepsesc fărădelegea părinţilor în copii pînă la al treilea şi la al patrulea neam al celor ce Mă urăsc.”

    Preotul ortodox nu le spune să nu se închine la aceste lucruri idolatre pentru că sunt o urâciune înaintea lui Dumnezeu !!! Dacă primește darurile, preotul este mulțumit și ceea ce face, o ia ca pe o profesie oarecare…

    Am întrebat pe cineva din această grupare ce se sărbătorește la Paști ? și a spus toate obiceiurile: vopsim ouă, facem cozonac, mâncare bună, mergem la Biserică, ducem bucatele acolo să le sfințească preotul și apoi ne întoarcem acasă și sărbătorim… dar ce s-a întâmplat acum 2000 de ani și de ce se sărbătorește, nu a știut să-mi spună.

    Am mai întrebat de ce se spune „Hristos a înviat” ?!? Mi-a spus că din cauză că a înviat și de aceea se spune așa, în totală necunoștință și dacă ar fi întrebați ce se sărbătorește la 15 august sunt sigură că nu știau doar spuneau că este sfânta Maria și le urăm celor care au numele Maria, Marin… etc, „La mulți ani”… Încercați să vedeți că majoritatea oamenilor sunt în necunoștință. Am întrebat de ce se roagă la Maria pentru că ea a fost o femeie neprihănită dar a murit și este undeva în pământ și ea ca toți ceilalți în afară de Domnul Iisus Hristos care a înviat dintre cei morți.

    1 CORINTENI 15:3-7

    ,,V-am învăţat înainte de toate, aşa cum am primit şi eu: că Hristos a murit pentru păcatele noastre, după Scripturi; că a fost îngropat şi a înviat a treia zi, după Scripturi; şi că S-a arătat lui Chifa, apoi celor doisprezece. După aceea S-a arătat la peste cinci sute de fraţi deodată, dintre cari cei mai mulţi sînt încă în viaţă, iar unii au adormit. În urmă s-a arătat lui Iacov, apoi tuturor apostolilor.”

    Am primit următorul răspuns : noi ne rugăm la maica Domnului pentru că dacă ai o problemă și băiatul prietenei tale are o funcție mare, mergi la prietena ta și o rogi să vorbească cu el pentru tine și o va asculta mai mult pe ea decât pe tine, ea are acces tot timpul la el și o ascultă… Ca să vezi că se merge chiar și aici pe pile, cunoștinte, relații iar creștinismul este genetic, vrei nu vrei, te naști creștin (idee ortodoxă nebiblică și total greșită). Așa a spus la Biserică și oamenii așa fac, este mai convenabil să ducă ceva să-și plătească păcatele decât să se lase de ele dar ei nu sunt atenți că preotul spune : „îți iert păcatele”, deci el (preotul) le iartă că oricum nu are nimic de pierdut… dar Domnul ce spune despre păcatele omului ? Oamenii ocolesc pe toate căile și fac orice numai să nu vină în fața Domnului să ceară iertare și să-și schimbe viața… dar într-o zi, va veni Ziua Judecății și tot vor trebui să stea față în față cu Domnul și Mântuitorul….

    2 CORINTENI 5:10

    ,,Căci toţi trebuie să ne înfăţişăm înaintea scaunului de judecată al lui Hristos, pentru ca fiecare să-şi primească răsplata după binele sau răul, pe care-l va fi făcut cînd trăia în trup.”

    1 TIMOTEI 2:5

    ,,Căci este un singur Dumnezeu, şi este UN SINGUR MIJLOCITOR între Dumnezeu şi oameni: Omul Iisus Hristos.”

    Domnul să-i lumineze pe toți enoriașii împreună cu preoții și pe toți cei care nu-L cunosc și nu L-au primit încă pe Domnul Iisus ca Domn și Mântuitor personal…

    • Amin ! Să te asculte Domnul, dragă Amy ! Mulţumesc mult pentru comentariul tău şi te mai aştept cu drag pe blogul meu !

      P.S. Mi-a plăcut foarte mult chestia aia cu pilele, cunoştinţele şi relaţiile din Cer ! Câtă orbire şi cât întuneric spiritual ! Oamenii cred că în Cer e ca pe pământ ! Mulţi dintre semenii noştri cred că Dumnezeu e un om şi că se poate negocia cu El.
      Oamenii uită CINE ESTE DUMNEZEU şi CUM TREBUIE SĂ NE RAPORTĂM LA EL !!!

      • Spuneți-mi, vă rog, dacă eu voi merge și voi rămâne ortodox dar ortodox care își face cruce și într-adevăr voi păstra și voi crede și voi merge la Biserică și voi fi un adevărat creștin, tot mă duc în iad ? numai pentru faptul că sunt ortodox și nu creștin baptist sau….. ?!?

        • Domnule Sergiu Capcelea,

          Vă mulțumesc foarte mult că ați avut bunătatea să intrați pe blogul meu și vă promit că diseară când voi ajunge acasă, voi reveni cu un răspuns complex la întrebarea dvs extrem de pertinentă și interesantă. Apreciez faptul că ați pus această întrebare și vă asigur că îmi voi dedica timp pentru dvs, cu cea mai mare plăcere.

          Vă doresc o zi binecuvântată !

  • Este corect să tai din comentarii cât și ce dorești și să lași doar ceea ce-ți convine ție ?!? și cică trăim într-o Românie democrată. Domnule blogger, dacă știam că asta este percepția ta despre „libertatea în exprimare” atunci nici nu mă chinuiam să comentez la articolul tău. Lasă părerile oamenilor așa cum sunt! Da, înțeleg să cenzurezi dacă sunt folosite cuvinte obscene, etc, însă ceea ce faci tu este ridicol!

    • Măi, Sandule, ceea ce fac eu este ridicol ?!? Serios ??? Dar ceea ce faci tu cum este ?!? Dar despre „epitetul” pe care l-ai folosit la adresa mea nu ai nimic de spus ?!? Sau tu poți să mă jignești și să te comporți cum ai chef aici pe blogul meu ??? Să zici bogdaproste (parcă așa se spune la ortodocși, nu-i așa ?) că totuși am fost prea drăguț să-ți aprob comentariul anterior și chiar pe acesta în care tot tu te simți jignit, ofensat și strofocat !!! Să știi că nu este nevoie să folosești cuvinte obscene ca să „curăț” un comment ! E suficient doar să folosești un singur „epitet” sau mai multe la adresa creștinilor evanghelici, la adresa blogului meu sau la adresa mea ! Așa că CINE este ridicol ? Nu cumva acela care nu știe să se comporte ? Nu cumva acela care își permite să mă jignească pe blogul meu și mai are și tupeul inimaginabil să-i mai aprob și „minunatele” comentarii ?!?

  • Am observat că prima dată i-ai răspuns frumos lui Sandu cu: „Domnule Sandu”, apoi la al doilea comment, l-ai luat tare pe sus cu: „Măi Sandule”… și… nu e frumos, sincer. Apoi, Internetul e plin de blog-uri, de site-uri de socializare, de site-uri de știri și de tot felul de alte site-uri sau aplicații, încât dacă îți închipui că lumea s-ar plictisi dacă de mâine n-ar mai exista blog-ul tău, te înșeli. Nu mai zic, că pe lângă net, omul mai are și TV, sau poate să urmărească un film, să joace un joc, sau să asculte muzică, nu musai să citească articolele tale. Iar sfatul meu pentru tine e să fii mai flexibil cu oamenii ăștia, mai ales cu cei care au o convingere diferită de a ta. Cu atitudinea asta nu-i apropii pe oameni, ci mai mult îi depărtezi.

    P.S: Sper că dacă vei aproba commentul meu, să nu-l modifici, te rog, e o chestie de bun simț în primul rând, plus că n-am folosit nici limbaj urât și nici alte cuvinte stricate.

    • Dragă Somebody, nu știu dacă te-ai uitat cu atenție și fără idei preconcepute dar trebuie să-ți împrospătez memoria și să-ți spun că acel comment cu „Domnule Sandu” (postat în ziua de 17.08.2010, ora 10.12) NU ESTE COMMENTUL MEU CI AL UNUI VIZITATOR AL BLOGULUI MEU care are nickname-ul Th3Lov3OfG0d (The Love of God)
      Nu-l cunosc pe acest om, dar sunt convins că este un om credincios foarte serios (e foarte posibil să fie chiar pastor al unei Biserici Baptiste, mai ales că văd că are un blog creștin). Deci acel slujitor al lui Dumnezeu a postat acel comment cu „Domnule Sandu” ca să știi și tu așa pentru cultura ta generală…

      În concluzie, am rugămintea la tine să nu mai încurci borcanele și să nu mai induci oamenii în eroare, făcând afirmații care n-au nicio legătură cu realitatea…

      Pe de altă parte, CINE ȚI-A BĂGAT ÎN CAP că eu îmi închipui că dacă de mâine n-ar mai exista blogul meu, lumea s-ar plictisi ??? De unde ai mai scos-o și pe asta ?!? În primul rând că blogul meu nu se adresează „plictisiților” ci se adresează oamenilor care chiar sunt într-o căutare sinceră și care chiar doresc să se apropie de Dumnezeu și de Domnul nostru Iisus Hristos. Te asigur că „plictisiții” despre care vorbești tu, NU FAC PARTE DIN ACEASTĂ CATEGORIE și bineînțeles că ei fiind niște oameni instabili, nu vor fi mulțumiți niciodată de nimic, nu vor căuta niciodată nimic de valoare și vor căuta mereu să-și umple timpul cu tot felul de nimicuri ale acestei lumi, cu manele, cu hip-hop, cu rap, cu jocuri pe calculator care le provoacă „senzații tari”, cu telenovele, cu emisiuni de scandal și de mahala, cu „știrile de la ora 5” și cu alte otv-isme și protv-isme de genul acesta… Cred că îți imaginezi că blogul meu NU SE ADRESEAZĂ ACESTEI CATEGORII pentru că este un blog care promovează LUCRURILE DE VALOARE și nu orice persoană din orice categorie socială are interes pentru lucrurile de valoare… Pentru nea Nae e mai important șprițul iar pentru țața Leana e mai importantă bârfa și emisiunile televiziunilor de scandal și de mahala. Mulți adolescenți sau tineri vor prefera să se maimuțărească prin discoteci cu ochii la decolteele și fustele scurte ale fetelor ușoare pentru că e mult mai „interesant” să te gândești cum să abuzezi sexual de o fată decât să citești articolele serioase ale bloggerului Tomis the Cat, nu-i așa ??? Evident că acest gen de oameni nu vor intra niciodată pe blogul meu și nu-și vor „pierde” timpul cu articolele scrise de mine. Sunt mai „importante” alte lucruri, nu-i așa ?!? Așa că nici nu-mi fac probleme din acest punct de vedere și nu mă supăr dacă bețivii, golanii și alți oameni de acest gen nu vor intra pe blogul meu…

      Tu spui că eu am o atitudine prin care risc să-i îndepărtez pe oameni în loc să-i apropii… DA !!! Vreau ca prin atitudinea mea (nu uita că blogul meu este un blog de atitudine) SĂ-I ÎNDEPĂRTEZ PE OAMENI DE TOT CEEA CE ÎNSEAMNĂ NECURĂȚIE, ÎNTINARE, DESFRÂNARE ȘI PĂCAT !!! Alte bloguri (alea despre care zici tu), alte site-uri, respectiv multe dintre posturile TV nu fac altceva decât SĂ-I APROPIE PE OAMENI DE MOCIRLA PĂCATULUI ȘI A MORȚII CA SĂ SE BĂLĂCEASCĂ ÎN EA TOATĂ VIAȚA LOR PÂNĂ MOR !!!

      Așa că te rog frumos, Somebody, să mă lași pe mine să-i îndepărtez pe oameni (de tot ceea ce este rău și necurat înaintea lui Dumnezeu) și să-i apropii de lucrurile sfinte, lucrurile cu adevărat valoroase și folositoare pentru sufletul și viața lor !

      Chiar dacă tu nu folosești un limbaj urât sau cuvinte stricate, totuși ai tendința de a mă jigni, de a mă acuza în mod neîntemeiat și de a face afirmații nefondate la adresa mea. E clar că ești plin de prejudecăți și de preconcepții la adresa mea. În mod normal, nu numai că se justifică că ți-am cenzurat commenturile dar ar fi trebuit SĂ NU ȚI LE APROB DELOC dintr-un motiv foarte simplu : commenturile tale sunt de fapt niște off-topic-uri adică nu au nicio legătură cu articolul meu, nu se referă strict la TEMA propusă de mine spre a fi dezbătută public (parcă era vorba de Sfânta Maria sărbătorită cu băuturi alcoolice și manele, nu-i așa ?!? Sau cumva am uitat eu care era titlul acestui articol ???)

      Concluzia este că trebuie să fac urgent un REGULAMENT DE POSTARE COMENTARII care va trebui respectat de toți cei care doresc să posteze un comment pe acest blog. PRIMA REGULĂ va fi chiar aceasta: nu vor mai fi permise OFF-TOPICURILE !!! Printre acestea se pot înscrie cu succes și ultimele două comment-uri pe care le-ai postat tu. Îți dau o veste cam proastă pentru tine și pentru alții ca tine: acest lucru nu va mai putea fi posibil în viitor… Le voi spune pa off-topicurilor de pe blogul meu !!! Sper că ești de acord că este absolut normal să iau aceste măsuri și a fost o greșeală foarte mare că nu am făcut acest lucru până acum ! De ce să-mi pierd eu timpul să cenzurez tot felul de mizerii când e mult mai bine să le elimin din start dacă nu au respectat Regulamentul, ești de acord cu mine ?!? Bineînțeles că nu, dar am întrebat și eu așa… retoric…

      P.S. Aș avea și eu o întrebare pentru tine: tu din ce categorie faci parte ?!? A ATEIȘTILOR și a celor care sunt preocupați de nimicurile acestei lumi ??? Sau din categoria acelora care doresc cu adevărat lucrurile de valoare, lucrurile care pot să le transforme mentalitatea și viața ??? Te rog să reflectezi și să-mi răspunzi…

      Aaaa… dacă tot n-ai chef să te referi la subiectul legat de Sfânta Maria, hai să-ți propun eu un subiect legat de ATEISM :

      Într-o sală de clasă a unui colegiu, un profesor ţine cursul de filozofie :

      – Să vă explic care e conflictul între ştiinţă şi religie…

      Profesorul ateu face o pauză şi apoi îi cere unuia dintre noii săi studenţi să se ridice în picioare.

      – Esti creştin, nu-i aşa, fiule ?

      – Da, dle, spune studentul.

      – Deci crezi în Dumnezeu ?

      – Cu siguranţă.

      – Dumnezeu e bun ?

      – Desigur, Dumnezeu e bun.

      – E Dumnezeu atotputernic ? Poate El să facă orice ?

      – Da.

      – Tu eşti bun sau rău ?

      – Biblia spune ca sunt rău.

      Profesorul zâmbeşte cunoscător. Aha ! Biblia ! Se gândeşte puţin…

      – Uite o problemă pentru tine. Să zicem că există aici o persoană bolnavă şi tu o poţi vindeca. Poţi face asta. Ai vrea să o ajuţi ? Ai încerca ?

      – Da, dle. Aş încerca !

      – Deci eşti bun.

      – N-aş spune asta.

      – Dar de ce n-ai spune asta ? Ai vrea să ajuţi o persoană bolnavă dacă ai putea. Majoritatea am vrea dacă am putea. Dar Dumnezeu, nu…

      Studentul nu răspunde, aşa că profesorul continuă :

      – Dumnezeu nu ajută, nu-i aşa ? Fratele meu era creştin şi a murit de cancer, chiar dacă se ruga lui Iisus să-l vindece ! Cum poţi spune că Iisus e bun ? Poţi răspunde la asta ?

      Studentul tace…

      – Nu poţi răspunde, nu-i aşa ?

      El ia o înghiţitură de apă din paharul de pe catedră ca să-i dea timp, studentului, să se relaxeze…

      – Hai să o luăm de la capăt, tinere ! Dumnezeu e bun ?

      – Păi… da, spune studentul.

      – Satana e bun ?

      Studentul nu ezită la această întrebare:

      – “Nu”.

      – De unde vine Satana ?

      Studentul ezită….

      – De la Dumnezeu.

      – Corect ! Dumnezeu l-a creat pe Satana, nu-i aşa ? Zi-mi, fiule, există rău pe lume ?

      – Da, dle.

      – Răul e peste tot, nu-i aşa ? Şi Dumnezeu a creat totul pe lumea asta, corect ?

      – Da.

      – Deci cine a creat răul ???

      … Profesorul a continuat:

      – Dacă Dumnezeu a creat totul, atunci El a creat şi răul ! Din moment ce răul există şi conform principiului că ceea ce facem, defineşte ceea ce suntem, atunci înseamnă că Dumnezeu e rău !

      Din nou, studentul nu răspunde…

      – Există pe lume boli ? Imoralitate ? Ură ? Urâţenie ? Toate aceste lucruri groaznice, există ?

      Studentul se foieşte jenat…

      – Da.

      – Deci cine le-a creat ?

      Studentul iarăşi nu răspunde, aşa că profesorul repetă întrebarea:

      CINE LE-A CREAT ?!?

      Niciun răspuns. Deodată, profesorul începe să se plimbe în faţa clasei. Studenţii sunt uimiţi.

      – Spune-mi… (continuă el, adresându-se, altui student)…

      – Crezi în Dumnezeu, fiule ?

      Vocea studentului îl trădează şi cedează nervos :

      – Da, dle profesor, cred.

      Bătrânul se opreşte din mărşăluit…

      – Ştiinţa spune că tu ai 5 simţuri pe care le foloseşti pentru a identifica şi observa lumea din jurul tău ! L-ai văzut vreodată pe Dumnezeu ?

      – Nu, dle. Nu L-am văzut !

      – Atunci spune-ne dacă L-ai auzit vreodată pe Dumnezeul tău ?

      – Nu, dle, nu L-am auzit !

      – L-ai simţit vreodată pe Dumnezeul tău, L-ai gustat sau L-ai mirosit ? Ai avut vreodată o experienţă senzorială a lui Dumnezeu ???

      – Nu, d-le, mă tem că nu !

      – Şi totuşi crezi în El ???

      – Da.

      – Conform regulilor empirice, testabile, demonstrabile, ştiinţa spune că Dumnezeul tău nu există ! Ce spui de asta, fiule ?

      – Nimic, răspunde studentul. Eu am doar credinţa mea !

      – Da, credinţa, repetă profesorul. Asta e problema pe care ştiinta o are cu Dumnezeu ! Nu există nicio dovadă, ci doar credinţa !

      Studentul rămâne tăcut pentru o clipă… după care, pune şi el o întrebare :

      – Dle profesor, există căldură ?

      – Da

      – Şi există frig ?

      – Da, fiule, există şi frig !

      – Nu, d-le, nu există !!!

      Profesorul îşi întoarce faţa către student, vizibil interesat. Clasa devine brusc foarte tăcută… Studentul începe să explice :

      – Poate exista multă căldură, mai multă căldură, super-căldură, mega-căldură, căldură nelimitată, căldurică sau deloc căldură, dar nu avem nimic numit “frig”. Putem ajunge până la 458 de grade sub zero, ceea ce nu înseamnă căldură, dar nu putem merge mai departe ! NU EXISTĂ FRIG !!! Dacă ar exista, am avea temperaturi mai scăzute decât minimul absolut de -458 de grade ! Fiecare corp sau obiect e demn de studiat dacă are sau transmite energie, şi căldura e cea care face ca un corp sau material, să aibă sau să transmită energie. Zero absolut (-458 F) înseamnă doar, ABSENŢA TOTALĂ A CĂLDURII !!!
      Vedeţi, d-le profesor, frigul e doar un cuvânt pe care îl folosim pentru a descrie absenţa căldurii ! Nu putem măsura frigul ! Nu există unităţi de măsură pentru frig ! Căldura poate fi măsurată în unităţi termice, deoarece căldura este energie ! Frigul NU E OPUSUL CĂLDURII, d-le profesor, ci doar ABSENŢA EI !!!

      Clasa e învăluită în tăcere ! Undeva cade un stilou şi sună ca o lovitură de ciocan…

      – Dar întunericul, dle profesor ? Există întunericul ???

      – Da, răspunde profesorul fără ezitare. Ce e noaptea dacă nu întuneric ?!?

      – Din nou, RĂSPUNS GREŞIT, d-le profesor ! Întunericul nu este “ceva”, este ABSENŢA A “CEVA” !!! Poate exista lumină scăzută, lumină normală, lumină strălucitoare, lumină intermitentă, dar dacă nu există lumină constantă, atunci nu există nimic, iar ACEST NIMIC ÎL NUMIM ÎNTUNERIC !!!
      Acesta este sensul pe care îl atribuim acestui cuvânt ! În realitate, ÎNTUNERICUL NU EXISTĂ !!! Dacă ar exista, am putea face ca întunericul să fie mai întunecat sau mai puţin întunecat şi l-am putea măsura cu unităţi de măsură, nu-i aşa ??????

      Profesorul începe să-i zâmbească, studentului din faţa sa ! Se pare ca acesta va fi un semestru bun…

      – Ce vrei să demonstrezi, tinere ?!?

      – Dle profesor, vreau să spun că premisele dvs filosofice SUNT GREŞITE DE LA BUN ÎNCEPUT şi de aceea concluzia TREBUIE să fie şi ea greşită !!!

      De data asta, profesorul nu-şi poate ascunde surpriza :

      – Greşită ?!? Poţi explica în vreun fel ???

      – Lucraţi cu premiza dualităţii (explică studentul)… Susţineţi că există viaţă şi apoi că există moarte, un Dumnezeu bun şi un Dumnezeu rău… Consideraţi conceptul de Dumnezeu drept ceva finit, ceva ce putem măsura… Domnule profesor, ştiinţa nu poate explica nici măcar ce este acela un gând !!!

      Folosim electricitatea şi magnetismul, dar NIMENI nu a văzut sau nu a înţeles pe deplin vreuna din acestea două ! Să consideri că moartea e opusul vieţii, înseamnă să ignori că moartea nu există ca lucru substanţial ! MOARTEA NU E OPUSUL VIEŢII, ci doar ABSENŢA EI !!! Acum spuneţi-mi, d-le profesor, le predaţi studenţilor teoria că ei au evoluat din maimuţă ?!?

      – Dacă te referi la procesul evoluţiei naturale, tinere, da… evident că da !!!

      – Aţi observat vreodată evoluţia cu proprii dvs ochi, d-le profesor ?!?

      Profesorul începe să dea din cap, încă zâmbind, când îşi dă seama încotro se îndreaptă argumentul… Un semestru foarte bun, într-adevăr…

      – Din moment ce nimeni nu a observat procesul evoluţiei în desfăşurare şi nimeni nu poate demonstra că el are loc, dvs. le predaţi studenţilor CEEA CE CREDEŢI, nu ?!? Atunci, ce sunteţi, om de ştiinţă sau predicator ???

      Clasa murmură… Studentul tace până când emoţia se mai stinge…

      – Ca să continuăm demonstraţia pe care o făceaţi adineaori, celuilalt student, permiteţi-mi sa vă dau un exemplu, ca să înţelegeţi la ce mă refer !

      Studentul se uită în jurul său, în clasă…

      – E vreunul dintre voi care a văzut vreodată creierul domnului profesor ?!? Clasa izbucneşte în râs… E cineva care “a auzit” creierul profesorului, l-a simţit, l-a atins sau l-a mirosit ??? Nimeni nu pare să fii făcut asta ! Deci, conform regulilor empirice stabilite şi conform protocolului demonstrabil, ştiinţa spune – cu tot respectul, d-le profesor – CĂ NU AVEŢI CREIER !!! Dacă ştiinţa spune că nu aveţi creier, cum să avem încredere în cursurile dv., d-le profesor ???

      Acum clasa e cufundată în tăcere… Profesorul se holbează la student, cu o faţă impenetrabilă…

      În fine, după un interval ce pare o veşnicie, bătrânul profesor răspunde:

      – Presupun că va trebui să crezi acest lucru, pur si simplu…

      – Deci, acceptaţi că există credinţa şi, de fapt, credinţa există împreună cu viaţa, continuă studentul. Acum, d-le, credeţi că există răul ???

      Acum, mai nesigur, profesorul răspunde:

      – Sigur că există ! Îl vedem zilnic !!! Răul se vede zilnic din lipsa de umanitate a omului faţă de om ! Se vede în nenumăratele crime şi violenţe care se petrec peste tot în lume ! Aceste manifestări nu sunt nimic altceva decât răul !!!

      La asta, studentul a replicat:

      RĂUL NU EXISTĂ, d-le profesor, sau cel puţin nu există ca lucru în sine ! Răul e pur şi simplu ABSENŢA LUI DUMNEZEU !!! Este exact ca şi întunericul şi frigul, un cuvânt creat de om pentru a descrie ABSENŢA LUI DUMNEZEU ! Nu Dumnezeu a creat răul ! Răul este ceea ce se întâmplă când din inima omului lipseşte dragostea lui Dumnezeu ! Este ca frigul care apare când nu există căldură sau ca întunericul care apare când nu există lumină…

      Profesorul s-a aşezat jos, fără a mai scoate un cuvânt…

      P.S.: Studentul respectiv se numea… ALBERT EINSTEIN

      • În primul rând, vreau să te anunț că nu sunt un ATEU așa cum m-ai catalogat. Nu înțeleg de unde ai înțeles tu asta că eu aș fi un ateu. Ba dimpotrivă, ce am spus în commentul meu dovedește că mi-aș fi dorit ca prin blogul tău să-i atragi pe oameni la Dumnezeu. Că de la păcat, de la necurăție și desfrânare, cred că ești conștient că n-ai nici o șansă ca să-i îndepărtezi, poți să postezi tu câte 10 articole pe zi. Și știi bine că numai Unul singur poate să facă asta. Odată ce ai spus că cei necurați nu își pierd timpul să citească articolele tale, atunci nu crezi că te contrazici ?

        Apoi spui că blogul tău e pentru oamenii serioși. Cum crezi tu că omul (ăla serios) doar citind articolele tale, gata va renunța la obiceiurile lui păgâne și se va căi de păcatele lui ?!? Nu e necesară aici și o intervenție Divină ? Nu e nevoie de o transformare ? De o nouă viață ? Așadar, nu crezi că ar fi mai ușor să-I apropii pe oameni de Hristos, decât să-i îndepărtezi de păcat ? Și implicit Hristos îi va îndepărta de păcat, și pe lângă asta, îi și va mântui ? Eu asta am vrut să spun, nu că să-I apropii de… (nu știu la ce te-ai gândit tu). E ca și cum ai avea un măgar căzut într-o groapă. Ce vei face, te vei chinui să-l scoți tu singur cu propriile puteri, sau vei lega o funie de un cal care va avea puterea să-l scoată din groapă ?

  • Ceva referitor la aspectul blogului tău care sincer nu-mi place. Fundalul ăsta negru, frate. Poate ție îți place, dar mie sincer îți spun, chiar nu-mi place… și mi-e greu pe un asemenea fond să-ți citesc articolele. Și să-ți spun și de ce:

    1. E și deranjant la ochi (cel puțin pentru mine) dar nu știu, poate ție chiar îți place… oricum e mai bine decât dacă ai fi scris cu roșu pe fond albastru sau albastru pe fond roșu… cred că știi care e efectul asupra ochilor 🙂

    2. Negru ? Ce reprezintă negru ? Moarte, neființă, întuneric, Iad ? Abis ? Ceva adânc ? Oricum e contrastul de la polul opus albului… Dar în nici un caz nu-L reprezintă pe Dumnezeu… La fel cum nu înțeleg de ce preoții ortodocși se îmbracă în negru… e aceeași chestie. Ce treabă are Dumnezeu și Paradisul cu negrul ? Nici una. Ce nu știu însă ei este că și sataniștii și rockerii preferă tot negrul 😉 Pentru preoți poate o fi o chestie doar de economie la dero, să nu-și spele prea des hainele, albul se murdărește repede pe când negrul rezistă mai mult timp nespălat, însă sataniștii preferă negrul nu pentru că rezistă la murdărie, ci pur și simplu că reprezintă ce am enunțat mai sus.

    3. Nu-mi place negrul. Și cred că nu numai mie. Și singurul motiv pentru care cred că l-ai ales este ca să atragă, să sară mai repede în ochi cuvintele mari albe, roșii sau galbene pe fond negru, bolduite, subliniate, font mare, etc. Sar mai ușor în ochi.

    O noapte bună, numai bine, nu vreau să iei în nume de rău commentul meu, e doar o opinie, mi-am exprimat doar părerea personală referitor la fondul negru de pe blog.

    • Dragă Somebody, backgroundul negru a fost ales de mine de la bun început, de când mi-am înființat acest blog (aprilie 2009) pe considerente strict tehnice. Fundalul negru permite un contrast mult mai bun și multe alte avantaje (orice fotografie se vede excelent atunci când o postezi pe un fundal negru, orice material video arată super când îl postezi pe un background negru, etc). Bineînțeles că n-o să scriu niciodată articole cu roșu pe fundal albastru sau cu albastru pe fond roșu, că n-am mâncat nimic stricat, n-am băut gaz și nici n-am vreo doagă lipsă ! Asta nu înseamnă că articolele mele nu vor fi scrise cu caractere albe pe fundal negru iar titlurile și subtitlurile nu vor fi pe roșu. Pe blogul meu, vei vedea că link-titlurile sunt întotdeauna de culoare mov (violet) pe fundal negru.

      Pe de altă parte, trebuie să recunosc că prin fundalul negru am dorit să dau o notă de seriozitate și de sobrietate blogului meu care promovează subiecte serioase, cu impact asupra publicului. Poate că ție nu-ți place fundalul negru dar tu ești printre foarte puținii care mi-au scris că nu le place acest fundal (ești cam a treia persoană din aprilie 2009 încoace). Cred că îți dai seama că nu pot schimba acest fundal numai pentru tine dar oricum îți mulțumesc pentru sugestie.

      Nu pot să pricep CUM E POSIBIL să te deranjeze caracterele albe scrise pe un fond negru ??? Îți plac mai mult blogurile cu fundal alb strălucitor care-ți iau ochii ?!? Nu cumva acele bloguri unde predomină albul pe toată suprafața paginii web, sunt mult mai obositoare și produc lăcrimarea ochilor ??? Eu nu pot să sufăr blogurile și site-urile pe fundal alb pentru că albul exagerat și întins peste tot, mă obosește și-mi produce lăcrimare și tulburări de vedere mai ales dacă durata de vizualizare a paginii web este mai mare (peste 10 minute). Nu cred că fundalul negru poate obosi ochii iar titlurile roșii pe background negru merg foarte bine (roșu cu negru se înțeleg foarte bine).

      Pe de altă parte, culoarea negru te face într-adevăr să te gândești la faptul că ești trecător pe acest pământ, că într-o zi vei muri și că trebuie să te pregătești CU TOATĂ SERIOZITATEA pentru veșnicie, indiferent că tu crezi în Dumnezeu sau nu. De murit tot vom muri cu toții, tot vom ajunge la Sfânta Judecată de Apoi, pentru că Dumnezeu există indiferent de ceea ce credem noi ! Va veni ziua când vom trebui să ne prezentăm fiecare în fața lui Dumnezeu ! Bineînțeles că ai perfectă dreptate când spui că negrul reprezintă ceva adânc și te îndeamnă la profunzime, la reflecție, la meditație și la o gândire sănătoasă, foarte serioasă, elemente care n-au nicio legătură cu nimicurile și fleacurile acestei lumi care se bălăcește mai departe în mocirla păcatului și a morții…

      Paradoxal, îți dau o veste: negrul nu-L reprezintă pe Dumnezeu dar TE DETERMINĂ SĂ TE GÂNDEȘTI CU TOATĂ SERIOZITATEA LA SUFLETUL TĂU, LA MÂNTUIREA TA ȘI LA DUMNEZEU !!! Așa că știu eu de ce am decis ca fundalul blogului meu să fie negru !

      Nu mă întreba despre ceea ce fac preoții ortodocși, eu n-am nicio treabă cu așa ceva pentru că eu slujesc ca diacon într-o Biserică Evanghelică deci e cu totul altceva și nu pot să mă pronunț referitor la ce ai spus tu despre murdărie și despre dero. Bănuiesc că la Seminarul Teologic Ortodox, preoții ortodocși sunt învățați să se spele, să aibă hainele curate (atât la propriu cât și la figurat) și să aibă o igienă corporală deosebită mai ales că slujesc într-un loc public și trebuie să fie o bună mărturie, nu să miroasă a transpirație și a picioare nespălate…

      Nu mă interesează ce fac ateiștii, sataniștii și rockerii, e problema lor și pot să stea și în cap și să se îmbrace în ce culoare vor. Pe mine mă interesează cu totul altceva și anume ca ei să se întoarcă cu adevărat la Dumnezeu și să-L accepte pe Iisus Hristos ca Domn și Mântuitor al vieții lor ! Acesta este singurul lucru care contează pentru mine !!!

      Da… într-adevăr… și acesta este un motiv… fundalul negru mă ajută foarte mult să scot în evidență ceea ce doresc (de-aia boldez, subliniez, scriu cu majuscule, etc). Este și normal să folosesc toate metodele pentru ca vizitatorii mei să înțeleagă cât mai exact mesajul pe care doresc să-l transmit în mod public. Cu cât oamenii vor înțelege mai mult ceea ce vreau să spun, cu atât va fi mai bine !
      Orice blogger adevărat va încerca întotdeauna să utilizeze toate tehnicile și toate metodele pentru a se face cât mai bine înțeles ! De la acest principiu, nu mă voi abate nici eu dacă doresc ca oamenii să perceapă cum trebuie esența mesajului Evangheliei și a Cuvântului lui Dumnezeu ! Pentru că nu ceea ce scriu eu este important, ci prioritate trebuie să aibă litera și spiritul Sfintei Evanghelii !!!

      • De ce nu postezi un sondaj ? Să-i întrebi pe oameni dacă le place fondul negru de pe blog sau nu. Dacă mulți n-au spus-o, asta nu înseamnă că nu este așa. Cei 3 care până acum au spus, au deschis gura. Asta nu înseamnă că ceilalți care n-au deschis-o sunt înnebuniți după fondul negru. E doar o sugestie, la fel ca și cele dinainte.

        Și până la urmă cum să mă deranjeze fondul alb ? Un notepad, un word sau un pdf când îl deschizi pe ce citești ? nu pe fond alb ? Orice programator programează pe fond alb. Lor cum nu le lăcrimează ochii ? Toata viața am scris cu negru sau albastru pe coli de hârtie ALBE. Singura excepție a fost la tablă, și asta din motive strict didactice, creta albă e mai ieftină decât cea colorată și se șterge mai ușor, iar tabla neagră e mai ușor de realizat, nu din motive de sobrietate, sau de a-l face pe student să se gândească la veșnicie. Deși… în ultimul timp au cam apărut tablele verzi, alea de import, iar cei din vest, tot table verzi folosesc. Sau și mai nou, tabla albă, și marker în loc de cretă, sau și mai nou… profesorul are un retroproiector și ce scrie el la catedră este proiectat pe perete. Dar spre surprinderea ta, fondul e tot alb !

        • Dragă Somebody, eu apreciez și îți mulțumesc că te gândești la calitatea tehnică a blogului meu dar aș vrea să te întreb ceva. Te-ai gândit vreodată că marea majoritate (peste 80% ca să nu zic mai mult) din bloguri sunt pe un background alb ?!? Te-ai gândit vreodată că poate eu vreau să fiu ALTFEL DECÂT TOȚI CEILALȚI adică o pată de culoare în peisajul blogosferei românești ??? Niciodată nu mi-a plăcut spiritul de turmă, adică dacă toți au blogurile pe un fond alb, trebuie OBLIGATORIU să mă iau și eu după ei ?!? Ți se pare corectă această mentalitate ? Mie nu ! Eu zic că background-ul negru pentru care am optat atunci când mi-am înființat acest blog (aprilie 2009) are avantajele și dezavantajele lui la fel ca și background-ul alb. Să nu-mi zici că fondul alb are „numai avantaje” că nu te cred și nu mă convingi !

          Pe de altă parte, spui că vizitatorii blogului meu nu sunt înnebuniți după fondul negru al acestuia. Păi, dacă ar fi deranjați, n-ar mai călca niciodată pe blogul meu dar după câte observ eu, am un trafic zilnic minim care contrazice teza ta. Am să-ți spun și de ce. Omul intră pe blogul meu, nu pentru a studia backgroundul blogului meu sau alte aspecte pur tehnice, ci pentru a încerca să perceapă esența mesajului pe care încerc să-l transmit în mod constant. Alții intră pentru a prelua linkurile (URL-urile) articolelor mele și a le trimite mai departe prietenilor. Alții intră din curiozitate, ca să vadă ce am mai scris în ultima vreme, mergând pe ideea : „Ia să vedem, ce-a mai zis Tomis the Cat ăsta !”. Alții intră cu totul și cu totul accidental datorită faptului că mi-am făcut o bună promovare pe Internet (link exchange, backlinkuri, etc) și vor-nu vor, tot la mine ajung fără să vrea… 🙂

          Oricum eu apreciez că te consumi și te gândești la posibile variante de background pentru blogul meu. Chiar dacă ar fi să te ascult și să iau în considerare cu toată seriozitatea ideea ta, totuși nu-mi este ușor să modific backgroundul pentru că asta înseamnă să modific TEMA (THEME) ceea ce generează în lanț o groază de alte modificări de sidebar-uri (coloane laterale), etc, ar putea să mă afecteze din punct de vedere al datelor HTML, etc. Am prieteni care au încercat să schimbe fundalul și asta a însemnat să se decidă pentru o altă temă, după care au pierdut o grămadă de date, de posturi, de comentarii, le-au dat peste cap HTML-ul, etc. Îți dai seama că există un grad destul de înalt de risc și eu nu pot să-mi permit așa ceva (ar putea să-mi afecteze și page rankul sau alți parametri web cu care la ora actuală stau binișor în statistici.

          Îți doresc o zi binecuvântată !

    • Salut, Mehin ! Păi, poate că n-or fi fost ei pelerini… dar ei așa ziceau ! Și atunci, dacă ei așa ziceau, ar trebui să-i credem, nu ?!? Păi, nu știi că ei sunt „creștini de 2000 de ani din moși strămoși” ??? Păi, mai au ei nevoie de Evanghelie și de Iisus Hristos ca Domn și Mântuitor personal ?!? EI SUNT CRESTINI ORTODOCȘI ! EI ÎL AU DEJA PE DUMNEZEU !!! Adică dumnezeul lor este sticla de băutură, țigările, haleala și desfrânarea !!! Nu e de ajuns ? Mai e nevoie și de altceva ?!? Ce treabă au ei cu Biblia, cu Evanghelia, cu acceptarea Domnului Iisus în inimile lor, cu ascultarea și supunerea față de Cuvântul Domnului, etc ???

      Numai zic că printre rromi nu erau numai rromi, ci și români care fii sigur că n-ar fi prima dată când acceptă manelizarea și ferentarizarea României, subiect despre care eu am scris de multe ori în articolele publicate de mine aici pe blogul meu ! Românii nu au nicio scuză pentru că nici ei nu sunt departe de comportamentul rromilor iar călugării și măicuțele din mănăstirile alea, DE CE N-AU IEȘIT AFARĂ CU SFÂNTA CRUCE ÎN MÂNĂ, CA SĂ MEARGĂ LA ACEI INDIVIZI ȘI SĂ LE OPREASCĂ PARANGHELIA PĂGÂNEASCĂ ȘI DRĂCEASCĂ ?!? Nu era normal să vină călugării la ei și să le explice ce spune CUVÂNTUL LUI DUMNEZEU ??? Ce fac preoții ortodocși ?!? Ce fac așa zișii slujitori ai lui Dumnezeu ??? Cu ce se ocupă domniile lor ?!? Doar cu umplerea buzunarelor și cu căpătuirea ?!? Va veni și pentru ei Sfânta Judecată de Apoi !

  • Salut!

    Trebuie să spun că nu sunt de acord cu modalitatea majorităţii românilor de a „cinsti” marile sărbători din calendarul ortodox. Mi se pare o mare contradicţie între ce ar trebui să inspire o astfel de sărbătoare şi anume pioşenie şi reculegere şi ceea ce a devenit de fapt. Şi nu vorbesc acum numai despre Adormirea Maicii Domnului. Parcă cu cât e mai mare sărbătoarea cu atât e mai abundent cheful aferent.

    Totuşi, există şi oameni pentru care acest lucru nu este important şi care ţin la adevărata semnificaţie a unei sărbători. Vorbesc aici despre Paşte, pe care am avut plăcerea să-l petrec împreună cu familia prietenului meu, unde am văzut o cu totul altă atitudine faţă de Învierea Mântuitorului. Am fost foarte plăcut surprinsă !

    Acum, hai să-ţi spun cum văd eu problema Sfintei Marii. Într-adevăr, şi eu o consider pe Maria un om deosebit, foarte cuvios şi cinstit care a câştigat aprecierea lui Dumnezeu. Cât timp a trăit, nu ştiu să fii făcut vreo minune, iar după moarte nu pot să mă pronunţ. Sunt alţii mai capabili ca mine. Totuşi, nu am cum să nu o consider Maica Domnului sau Născătoare de Dumnezeu şi să-ţi explic de ce. Maria L-a născut pe Isus, corect? Iar Isus este în acelaşi timp şi om şi Dumnezeu, corect? De aici rezultă faptul că Maria L-a născut pe Dumnezeu ! Ca să negăm faptul că Maria este Născătoare de Dumnezeu, ar trebui să negăm faptul că Isus este Dumnezeu, ceea ce este erezie. Am dreptate?

    Am ajuns la blogul tău pentru că de ceva vreme caut… ceva ce cred că am găsit în Biserica Catolică, dar cum nu sunt adepta zicalei „Crede şi nu cerceta” şi pentru că Domnul mi-a dat un creier destul de bun, trebuie să aflu mai multe şi despre alte confesiuni. Ai mail-ul meu şi m-ai ajuta destul de mult dacă am putea discuta despre unele aspecte ale creştinismului. Dacă eşti de acord, bineînţeles…

    O seară bună!

    • BINE AI VENIT dragă Mădălina, pe blogul meu şi nu uita că întotdeauna eşti binevenită ! Sunt perfect de acord cu câteva lucruri pe care le-ai scris şi voi face câteva precizări pentru tine :

      – Nu am spus NICIODATĂ şi NICĂIERI că Maria nu este Maica Domnului !!! Şi eu (ca şi tine) o consider pe Maria un om deosebit, foarte cuvios şi cinstit care a câştigat aprecierea lui Dumnezeu dar asta NU înseamnă că trebuie să sfidez Biblia – Cuvântul Sfânt – şi să nu ţin cont de litera şi spiritul Sfintei Evanghelii, adică să mă apuc să-i fac Mariei tot felul de statuete şi icoane iar apoi să încep să mă închin în faţa lor şi să mă rog la aceste obiecte făcute de mâna omului !!! Asta se numeşte IDOLATRIE iar Maria, Maica Domnului, dacă ar trăi şi ar vedea ce fac ortodocşii şi catolicii, S-AR ÎNGROZI ŞI S-AR ÎNTRISTA FOARTE RĂU, VĂZÂND ATÂTA IDOLATRIE, SUPERSTIŢIE ŞI CHIAR PĂGÂNISM STRECURAT ÎN BISERICĂ !!!

      – Nu se spune NICĂIERI în Sfânta Scriptură (în Biblie) că Maria, Maica Domnului, ar fi făcut măcar o singură minune, în schimb se spune FOARTE CLAR despre minunile făcute de Domnul Iisus Hristos, dar şi de sfinţii apostoli Pavel, Petru, etc… Dacă Dumnezeu intenţiona să o aşeze pe Maria, mama Domnului Iisus Hristos, pe un postament foarte înalt, AR FI PERMIS CA ŞI MARIA SĂ FACĂ TOT FELUL DE MINUNI ŞI BIBLIA AR FI VORBIT MĂCAR DE UNA DINTRE ACESTE MINUNI dar ai recunoscut chiar şi tu că Biblia nu ne spune niciun cuvânt cum că Maria, Maica Domnului ar fi făcut vindecări, învieri sau alte minuni !!!

      – Ai perfectă dreptate când spui că IISUS HRISTOS ESTE DUMNEZEU !!! (dar pe pământ a fost şi om în acelaşi timp) deci când a trăit pe acest pământ avea DOUĂ NATURI : O NATURĂ DIVINĂ (DUMNEZEIASCĂ) ŞI O NATURĂ UMANĂ !!! Eu sunt creştin evanghelic şi CRED DIN TOATĂ INIMA ÎN DIVINITATEA DOMNULUI IISUS HRISTOS ! Cred cu toată inima în DOCTRINA TRINITĂŢII adică în Sfânta Treime !!! Cred cu toată inima că Domnul Iisus Hristos este de aceeaşi ESENŢĂ şi de aceeaşi SUBSTANŢĂ cu Dumnezeu Tatăl Ceresc !!! Cred cu toată inima că Iisus Hristos este Lumină din Lumină şi Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat ! Cred că Iisus a participat împreună cu Dumnezeu Tatăl la actul creaţiei Universului ! Spre deosebire de Bisericile Evanghelice sau Baptiste, există şi secte cum ar fi „martorii lui Iehova” care atacă ambele doctrine fundamentale mai sus menţionate, deci ei NU CRED nici în Divinitatea Domnului Iisus Hristos şi nici în Sfânta Treime !!! (de martorii lui Iehova poţi să spui că sunt eretici, bineînţeles că A NEGA FAPTUL CĂ DOMNUL IISUS ESTE DUMNEZEU este o foarte gravă erezie şi o contestare a unui adevăr biblic fundamental)

      Problema este că tu mergi pe o logică de tip aritmetic de genul : „dacă a=b şi dacă b=c înseamnă că a=c”
      Deşi tu ÎN PRINCIPIU ai dreptate când spui (prin deducţie logică) că Maria este născătoare de Dumnezeu, (pentru că într-adevăr, ea L-a născut pe Domnul Iisus adică pe Dumnezeu) TOTUŞI trebuie să avem o foarte mare grijă pentru că există UN RISC ENORM dacă acceptăm sintaxa ortodoxo-catolică „Maria – Născătoarea de Dumnezeu” şi am să-ţi explic DE CE !!! Nenorocirea este că omul de rând nu are nici măcar o pregătire teologică elementară şi atunci poate fi foarte uşor INDUS ÎNTR-O GRAVĂ EROARE dacă utilizăm sintaxa : „Maria – Născătoarea de Dumnezeu” !!! Apelez la inteligenţa şi la logica ta, dar mai ales la bunul tău simţ creştinesc şi la credinţa ta sinceră ! Ia gândeşte-te un pic, Mădălina, CE ÎNŢELEGE OMUL SIMPLU CÂND AUDE EXPRESIA „NĂSCĂTOARE DE DUMNEZEU” ?!? CARE ESTE PRIMA TENDINŢĂ A OMULUI DACĂ AUDE ACEASTĂ EXPRESIE ??? Această expresie este de fapt o modalitate prin care DIAVOLUL încearcă şi reuşeşte să strecoare în inima omului, ideea că Maria L-a născut PE DUMNEZEU TATĂL !!! Asta reuşeşte să genereze în inima omului… NICIDECUM că Maria L-a născut pe Dumnezeu Fiul pentru că din obişnuinţă, printr-un automatism, oamenii au tendinţa şi reflexul ca atunci când aud cuvântul „Dumnezeu” să înţeleagă că este vorba de DUMNEZEU TATĂL !!!. Acest comportament duce la O GRAVĂ EREZIE şi se explică prin faptul că PUŢINI OAMENI cred cu adevărat în Domnul Iisus Hristos ca fiind DOMN, MÂNTUITOR ŞI DUMNEZEU ADEVĂRAT !!!

      Stând de vorbă cu foarte mulţi oameni, am observat de-a lungul timpului că atunci când e vorba despre Dumnezeu, românii nu resping neapărat ideea de Dumnezeu şi o acceptă cum-necum, mergând pe ideea „ceva o fi” sau „ceva o exista pe undeva”… Dar când aud despre Domnul Iisus Hristos, sar în sus ca arşi şi deja nu mai suportă… Mulţi spun aşa : „Despre Dumnezeu am înţeles… cred şi eu în Dumnezeu… dar cu Iisus, scuteşte-mă… asta e prea de tot… cum adică a înviat ?!? ce mai sunt şi prostiile astea ???”
      De fapt, fie vorba între noi, EI NU CRED NICI MĂCAR ÎN DUMNEZEU CU ADEVĂRAT (deşi dacă-i întrebi, spun că sunt creştini ortodocşi) respectiv cred că Dumnezeu este „ceva” nedefinit, „o forţă”, „o putere”, etc… adică o credinţă în ceva abstract şi în nimic concret !!!

      În acest context pseudocreştin cu puternic iz ateist mascat / camuflat sub umbrela religiei ortodoxe pur formale, ESTE FOARTE PERICULOS SĂ LE INFILTREZI OAMENILOR IDEEA CĂ MARIA ESTE „NĂSCĂTOARE DE DUMNEZEU” (chiar dacă dintr-un anumit punct de vedere, într-adevăr, asta e realitatea şi eu nu o pot contesta şi nici nu intenţionez să o contest). Problema care se ridică aici este cu totul alta :

      POATE UN OM CĂRUIA I SE SPUNE TOATĂ ZIUA-BUNĂ ZIUA, CĂ MARIA ESTE „NĂSCĂTOARE DE DUMNEZEU” SĂ NU ALUNECE FOARTE UŞOR ÎN EXAGERARE ŞI ÎN IDOLATRIE, ÎN ÎNCHINARE NEBIBLICĂ ÎN FAŢA MAMEI DOMNULUI IISUS HRISTOS ?!?

      Răspunsul este foarte simplu : NU PREA POATE şi sper că ai văzut şi tu cu ochii tăi, CE FAC OAMENII ŞI ÎN CE HAL DE IDOLATRIE AJUNG !!! Ai văzut şi tu probabil unde duce ideea că Maria este „născătoare de Dumnezeu” şi ce ajung oamenii să facă… Statuete şi icoane care „plâng”, tot felul de lucruri care sfidează Cuvântul Sfânt al lui Dumnezeu şi care n-au absolut nimic în comun cu litera şi spiritul Sfintei Evanghelii ! Atitudini şi manifestări NEBIBLICE, ANTISCRIPTURALE ŞI ANTICREŞTINE aşa cum ai văzut şi în materialele video postate de mine lângă prezentul articol, dar mai există şi alte apucături şi sminteli care nu sunt după voia lui Dumnezeu, cum ar fi pupatul oaselor morţilor, etc (vezi articolul meu de pe linkul de mai jos).

      Te voi contacta prin e-mail cu cea mai mare plăcere şi îţi voi răspunde cu mult drag la orice întrebare, de luni încolo (în acest weekend sunt foarte prins şi nu cred că o să am timp deloc). Bless you !

      https://tomisthecat.wordpress.com/romania-moastelor-a-superstitiilor-si-a-evului-mediu/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

REGULI OBLIGATORII PENTRU POSTAREA COMENTARIILOR PE BLOGUL LUI TOM THE CAT:

Vă rugăm să comentaţi la obiect, referindu-vă strict la conţinutul prezentat în articol. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene sau “epitete”, atacurile de orice fel la persoana autorului articolului, afişarea de anunţuri publicitare sau linkuri prin care sunt promovate ateismul, satanismul, anticreştinismul, rasismul, fascismul, comunismul, precum şi jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori care au scris un comentariu, se vor sancţiona drastic prin cenzurarea parţială a comentariului, ştergerea integrală a comentariului sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului celui care şi-a permis să încalce acest Regulament!

Blogul lui Tom the Cat nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora, revenind, integral, autorului comentariului!

error: Content is protected !!
UN POPOR CARE ALEGE POLITICIENI CORUPTI SI TRADATORI NU ESTE VICTIMA CI COMPLICE
PARIUL LUI PASCAL
HRISTOS NU NE-A CERUT NICIODATA SA FIM PROSTI SAU TAMPITI
TITU MAIORESCU - EU NU VOI PERMITE CA ULITA SA NE FACA LEGI
SPUNE NU, IDEOLOGIEI DE GEN!
ISAAC NEWTON - OAMENII SUNT SINGURI PENTRU CA IN LOC DE PODURI CONSTRUIESC ZIDURI
UN POPOR CARE ALEGE POLITICIENI CORUPTI SI TRADATORI NU ESTE VICTIMA CI COMPLICE
PARIUL LUI PASCAL
HRISTOS NU NE-A CERUT NICIODATA SA FIM PROSTI SAU TAMPITI
TITU MAIORESCU - EU NU VOI PERMITE CA ULITA SA NE FACA LEGI
SPUNE NU, IDEOLOGIEI DE GEN!
ISAAC NEWTON - OAMENII SUNT SINGURI PENTRU CA IN LOC DE PODURI CONSTRUIESC ZIDURI
PlayPause
previous arrow
next arrow