„Nebunul zice în inima lui: nu există Dumnezeu!” (Psalmul 53:1)
Au crăpat ateii în patru și s-au strofocat rău de tot când au văzut că jurnaliștii de la „EVENIMENTUL ZILEI” au apreciat articolul „BARNEVERNET SAU MIC GHID DE PSIHIATRIE CU SUSUL ÎN JOS” publicat recent de doamna doctor Daniela Mariș pe pagina dânsei de Facebook. Aoleu! Ce mai urlă dușmănia și ura animalică în ei, atunci când văd că pe plan internațional începe să se spargă buba și iese la suprafață puroiul din Barnevernet-ul (Balivernetul) norvegian. Această instituție cu apucături nazisto-fascistoide (doar naziștii despărțeau mamele de copii, frații de surori, soțul de soție, etc) zice că se ocupă de „protecția copilului” adică smulge bebelușul de 3 luni de la pieptul mamei chiar în clipele când îl alăptează și SEPARĂ CU BRUTALITATE CEI CINCI FRAȚI ȘI SURORI!!!!! aruncându-i ca pe niște câini în trei familii surogat care ar putea fi și de altă orientare decât cea heterosexuală (de ce nu? că doar ne aflăm în Norvegia, cel mai „civilizat” și mai „democratic” stat de pe pământ…)
Pentru cei care apără CU BÂTA devierile Norvegiei de la democrație și statul de drept, a încălca normele de drept european și internațional nu înseamnă nimic. Pentru mine, lucrurile sunt foarte clare: Norvegia e țara criminalului Anders Behring Breivik, un păgân odinist (n-am zis ateist, am zis odinist pentru că rimează) care a omorât 77 de tineri nevinovați… Și țineți-vă bine!
Breivik NU ERA PSIHOPAT ci a fost perfect sănătos din punct de vedere psihic atunci când a luat 77 de vieți pentru că aceasta a fost „educația” pe care a primit-o în societatea norvegiană, o țară în care nu sunt cunoscute sentimentele cum ar fi mila, compasiunea, empatia, bunătatea, înțelegerea pentru părinții disperați care suferă cumplit prin pierderea copiilor.
O țară extrem de rece, atât la propriu, cât și la figurat, o țară fără Dumnezeu.
https://en.wikipedia.org/wiki/Anders_Behring_Breivik
Să nu uităm că inițial, acești indivizi nefericiți de la așa zisa “protecția copilului” din Norvegia (Barnevernet/Balivernet) i-au acuzat pe Marius și Ruth Bodnariu (părinții celor 5 copii RĂPIȚI/FURAȚI de Norvegia printr-un abuz monstruos) de așa zisa “ÎNDOCTRINARE RELIGIOASĂ”!!!!! Nu vi se pare cunoscută această expresie?!? Nu cumva se aseamănă cu expresia “PROPAGANDĂ RELIGIOASĂ” pe care o auzeam în timpul dictaturii comuniste??? Nu cumva, ne întoarcem în timp cu vreo 60 de ani?!? Aceeași Mărie cu o altă pălărie!
La un moment dat, cei de la Barnevernet (sau mai bine zis, Habarnevernet)
și-au dat seama că nu ține poanta/diversiunea mizerabilă cu “îndoctrinarea religioasă”, mai ales că (așa cum bine preciza și doamna europarlamentar Renate Weber într-o emisiune a Antenei 3) în Norvegia există școli LUTERANE și școli CATOLICE care exact cu asta se ocupă cu “îndoctrinarea religioasă”.
Ce-ar trebui să facă Barnevernet cu acești „îndoctrinați religios”? Să-i ridice cu duba (precum Poliția Legionară sau Securitatea) pe toți elevii care studiază în școlile luterane sau catolice, și să-i dea în plasament unor pseudofamilii ATEISTE, eventual de gay, nu-i așa?!? Sau eventual, să-i interneze în niște centre psihiatrice (un fel de lagăre de exterminare lentă unde acești copii nevinovați au fost violați de pedofili norvegieni) așa cum s-a procedat într-un mod samavolnic cu copiii rezultați în urma relațiilor dintre soldații germani și tinerele norvegience în timpul celui de-al doilea război mondial???
(vezi povestea cutremurătoare a brunetei Frida – Anni Frid Lyngstad – de la ABBA care a scăpat ca prin minune de aceste atrocități ale norvegienilor)
Văzând că nu pot să mai păcălească pe nimeni cu aberațiile și prostiile de genul “îndoctrinare religioasă”, Barnevernet A INVENTAT altă mizerie, chestia cu “violența fizică”, cu “omorârea în bătaie” a celor 5 copii, etc, deși orice părinte mai trage o palmă la fund unui copil isteric și încăpățânat, îl mai urechează câteodată, nu cred că există părinți care să aibă CINCI copii și să nu facă asta din când în când. Cu excepția ATEILOR care mulți dintre ei, nici măcar nu fac copii și nici nu sunt capabili să înfieze un copil dar în schimb au câini sau pisici la care țin mai mult decât la semenii lor, oamenii. În egoismul lor înfiorător, aceste specimene care își au originea în maimuță, își trăiesc viața, se maimuțăresc și se distrează la maximum, nu se complică să aibă copii, fac avorturi pe bandă rulantă… În schimb, acești atei, dau din gură și jignesc în mod nepermis familia Marius și Ruth Bodnariu, o familie creștină liniștită și bine educată, zbierând permanent și aruncând în mass media, tâmpenii de genul “bătaia ruptă din Rai” (vezi Doamne, dacă ateii nu cred în Rai, la ei n-ai să vezi niciodată violență fizică împotriva soțiilor sau copiilor lor, ateii sunt niște „sfinți” care nici măcar nu se încruntă vreodată darămite să fie și violenți, de-aia cuplurile ateiste divorțează pe bandă rulantă și de-aia copiii atei își omoară părinții)
Iată ce scrie jurnalistul Adrian Pătrușcă în ziarul „Evenimentul Zilei”:
BODNARIU-BARNEVERNET-NORVEGIA
CÂND NEBUNII PUN MÂNA PE CONDUCEREA BALAMUCULUI ȘI FAC EXPERIMENTE SOCIALE
Până acum, cazul familiei Bodnariu și traumele la care aceasta este supusă de către statul norvegian, au avut parte de o abordare mai degrabă emoțională. Este meritul doctorului Daniela Mariș că face pasul spre o abordare științifică, cu mintea lucidă și cu sistem riguros, într-un excepțional text, intitulat „Barnevernet sau mic ghid de psihiatrie cu susu’n jos”, publicat pe Facebook.
Chiar dacă medicul ezită să meargă până la capăt cu diagnosticul, enumerarea și punerea în ordine logică a „sindroamelor Barnevernet” duc spre o concluzie înfiorătoare: fie în Norvegia are loc un teribil experiment social, un amestec de Gulag și lagăr nazist, menit să schimbe structuri comportamentale pentru a crea o nouă rasă, fie, ca într-o celebră comedie hollywoodiană, nebunii au luat ostatici toți membrii conducerii ospiciului, prezentându-se ei, drept noii conducători ai balamucului. Fie amândouă la un loc. Reproducem integral în cele ce urmează analiza Danielei Mariș.
BARNEVERNET SAU MIC GHID DE PSIHIATRIE CU SUSUL ÎN JOS (AUTOR: DR. DANIELA MARIȘ)
Am urmărit cu multă atenție desfășurarea dramei familiei Bodnariu, încă de la primele informații apărute pe social media. Asemenea multora dintre noi, am trecut și eu prin câteva stadii de procesare a realității, primul fiind cel de negare. În mintea mea, imaginea aceea idilică a țărilor nordice, superdezvoltate și supercivilizate, a Norvegiei în speță, cumva nu se potrivea cu incredibilul act al confiscării a cinci copii, cel mai mic dintre ei, fiind încă alăptat la sân.
Am trecut la stadiul următor, cel de informare legată de practicile faimoasei structuri de protecție a copilului numită Barnevernet. În săptămânile ce au urmat, au ieșit la iveală niște aspecte desprinse parcă din Kafka. Tot mai multe situații documentate, surprinzător de asemănătoare cu a familiei Bodnariu, au apărut pe scena publică. În urma publicării cercetărilor Mariannei Haslev Skanlånd, în legătură cu cele 69 de motive ale preluării de către Barnevernet a copiilor, au început să se lanseze întrebări de genul: “Ce are de-a face omleta și grosimea feliilor de pâine cu confiscarea copiilor?”; “De ce nu are voie copilul să le zâmbească străinilor de pe stradă?”; “De ce trebuie pedepsit părintele pentru că bebelușul întoarce fața în partea opusă când e spălat pe față?”, etc.
Pentru că în spatele oricărui experiment, fie el medical, social sau de orice altă natură, stă o teorie anume, indiferent cât de genială sau stupidă ar fi ea, am încercat să o descopăr pe cea care guvernează activitatea Barnevernet. (Recunosc că am fost orientată în direcția corectă, atât de interesul meu pentru psihiatrie ce datează încă din facultate, cât și de munca de documentare a mai multor persoane, printre care d-na dr. Mariana Goron și d-l Steven Bennett). În acest fel, am ajuns, pe de o parte, la teoria atașamentului, iar pe de altă parte, la legislația statului norvegian privitoare la protecția copilului.
Le luăm pe rând.
Teoria atașamentului este o teorie lansată de psihiatrul britanic John Bowlby și completată de psihologul canadian Mary Ainsworth, care, pe scurt, susține (pe model evoluționist), că la baza comportamentului relațional al oricărui individ stă relația de atașare fundamentală, genetic determinată, formată încă de la naștere, de o anumită persoană. Inițial, această persoană a fost considerată mamă, ulterior însă a fost denumită generic “persoană de referință”. Această relație de atașare este atât de importantă pentru copil, încât acesta își va organiza comportamentul și gândirea în așa fel încât această relație să aibă continuitate, această continuitate fiind esențială pentru însăși supraviețuirea individului respectiv. Copilul va “plăti” chiar cu deranjamente funcționale păstrarea atașamentului față de persoana de referință. Relația de atașament copil-persoană de referință este atât de puternică, încât afectarea ei, ruperea ei, dispariția ei, duce la tulburări emoționale și cognitive mai mult sau mai puțin grave, atât în copilărie, cât și în viața de adult, tulburări care se traduc prin: pasivitate, apatie, retardul dezvoltării, agitație, hiperactivitate, lipsă de atenție, incapacitate de a stabili relații semnificative și de lungă durată, instabilitate emoțională, depresie, etc. Este important de precizat aici că există câteva tipuri de atașament considerate NORMALE, chiar dacă nu toate sunt optime: atașamentul autonom (optim), relațional-evitant, nesigur-preocupat, neprelucrat și neclasificat. De asemenea, există tipuri de tulburări de atașament PATOLOGICE, care se diagnostichează de către psiholog sau psihiatru, în urma unor evaluări minuțioase, prin teste standardizate și prin verificarea criteriilor de încadrare într-o anume categorie de patologie psihiatrică (pe baza DSM – Manualul de diagnostic și statistică a tulburărilor mentale), și se tratează numai la indicațiile psihiatrului. Cauzele cele mai grave care duc la tulburări de atașament patologice sunt: neglijarea, abuzul sau violența persoanei de referință asupra copilului.
Toate (aproape) bune și frumoase, însă problemele încep la modul în care agenții Barnevernet aplică aceasta teorie. Ca peste tot în lume, “practica ne omoară”. (Și dacă nu ne omoară, atunci spune multe despre noi).
Am identificat câteva probleme majore, care devin cauzele dramelor prin care trec, fără excepție, familiile despre ale căror situații am citit:
1. De departe, aspectul cel mai condamnabil este că se pornește de la prezumția de VINOVĂȚIE a părinților. Se pleacă din start în sens invers față de normal, și anume de la convingerea de nestrămutat că acei copii (care în final vor fi luați din familie) suferă, de fapt, de tulburare PATOLOGICĂ de atașament. Asta ar însemna automat că au fost fie abuzați, fie neglijați, fie loviți în vreun fel, astfel încât trebuie neapărat înlăturați din mediul agresiv. Urmarea firească a acestei prezumții este să se caute (sau să se fabrice ad-hoc) dovezi în acest sens.
2. Această prezumție de vinovăție pleacă de la niște “îngrijorări”, “presupuneri”, exprimate de persoane care nu au calitatea de a evalua situația dpdv psihiatric, dar li se oferă recomandarea și puterea de a o face, deschizând calea largă spre abuzuri ale sistemului. Vezi situația fetelor Bodnariu, care au fost luate pe un denunț în care directoarea își exprima “îngrijorarea” că “s-ar putea” ca fetele să fie disciplinate acasă.
3. O altă mare problemă este că diagnosticul de tulburare patologică de atașament (care, în marea majoritate a cazurilor, este FALS) este pus de niște persoane care NU SUNT PSIHIATRI. Dacă, în cel mai bun caz, sunt psihologi, din toate relatările de până acum, reiese că aceștia nu aplică nici teste standardizate, nici evaluare repetată, cu stabilirea diagnosticului în functie de toate criteriile din DSM. Nici nu ar avea cum, căci totul se face pe fugă, se declară scurt că așa ar sta lucrurile, fără dovezi, și se iau copiii în regim de urgență. Psihologii care au încercat să semnaleze discordanța între situația familiilor și severitatea măsurilor luate, au devenit indezirabili pentru sistem, din declarațiile activistului norvegian pentru drepturile omului, Marius Reikerås. Conferențiara Gunn Astrid Baugerud, de la Colegiul Universitar de Științe Aplicate din Oslo, a sesizat, într-un studiu de psihologie criminalistică, această discrepanță între problemele familiilor și măsurile extreme de preluare de urgență a copiilor într-un număr nejustificat de cazuri.
4. Felul în care se fabrică dovezile este o batjocură la adresa psihologiei și a medicinei civilizate, in mod special a psihiatriei. Câteva exemple: copilul întoarce fața când este spălat pe față de tata – asta înseamnă că se teme de tata să nu fie lovit, nu o reacție normală a copilului atunci când i se pune mâna udă pe față, cum este de fapt; copilul privește cu interes alți oameni de pe stradă – aceasta înseamnă pentru Barnevernet criteriul A2 din DSM-IV-TR la tulburări reactive de atașament, și anume sociabilitate indiscriminativă a copilului (și nu interesul normal pentru alte ființe, care denotă dezvoltarea neuro-psihică normală a copilului, cum este de fapt); mama plânge când i se smulge copilul din brațe de către Barnevernet – deci este depresivă – fără evaluare, fără criterii de diagnostic, fără diagnostic diferențial; mama suferă de o profundă ambivalență în ce privește angajarea în relații interpersonale (ambivalență pe care tatăl copilului o neagă) – acest lucru sugerează, pentru Barnevernet, că mama are o tulburare patologică de atașament, care se va reflecta în atașamentul copilului față de mamă, aspect susținut tot de teoria atașamentului, dar neconfirmat în cazul în speță; copilul mănâncă prea repede – cu siguranță a fost victima unui incest; copilul mănâncă prea încet – cu siguranță a fost victima unui incest; copilului nu-i plac icrele – cu siguranță a fost victima unui incest (în ultimele trei cazuri, nu am găsit nici un corespondent în psihiatria actuală); copilul este dus în mod obsesiv la medicul de familie sau la urgențe, pentru motive fictive, doar pentru a demonstra incapacitatea mamei de a-l îngriji, etc.
5. Felul în care sunt tratați ulterior copiii luați, dovedește tot o abordare întoarsă pe dos a teoriei atașamentului. Intenției evidente de a rupe atașamentele stabile formate în familiile biologice și de reatașare de alte familii, ca și cum dezlipim un sticker dintr-un loc și îl lipim într-altul, i se spune la Barnevernet “interesul superior al copilului”.
Să luam exemplul copiilor Bodnariu. De ce au fost separați cei cinci frați? Pentru că se pot “popula” trei noi familii cu ei: cinci timbre pe trei plicuri, nu? De ce au fost grupați copiii mai mari doi câte doi, de vârste apropiate, și de ce li s-a dat program diferit de vizitare de către părinți? Pentru că atașamentul față de familia lor biologică este în stadii diferite de formare, în funcție de vârstă: Eliana și Naomi au deja un atașament stabil (format deja de la 5-6 ani în sus), deci ele au trebuit separate complet de părinți, fără vizitare, fără conversații telefonice, fără cadouri. Ca urmare, telefoanele de câte 10 minute permise părinților au fost o mare concesie, făcută doar de dragul autorităților române. Acest lucru nu ar fi trebuit niciodată să se întâmple, dar s-a întâmplat, grație implicării tuturor celor care au ieșit în stradă, astfel că s-a aflat că a existat o scrisoare a fetelor, care a fost împiedicată să ajungă la părinți, iar una dintre fetițe a declarat: “Am crezut că urmează să muriți”. Ele nu ar fi trebuit niciodată sa afle că părinții nu sunt morți deloc, ar fi trebuit să înceapă deja să își pună în mișcare mecanismele de reatașare la noua familie, conform Barnevernet. Cu cei doi băieți, de 2 și 5 ani, Matei și Ioan, situația este și mai inumană: la această vârstă, teoria atașamentului susține că despărțirile repetate au efect de “consolidare a doliului”. Ca urmare, mama a fost lăsată să îi vadă periodic, ca ei să dezvolte agresivitate față de ea, și apoi să nu mai dorească să o vadă, pentru că așa spune teoria că trebuie să se întâmple. Acesta este motivul pentru care unul dintre copii a întrebat: “Chiar a spus tati că îi este dor de mine?”. Cu cel mic, nu și-au bătut prea tare capul, i-au permis cu “generozitate” mamei să îl viziteze de două ori pe săptămână, fiindcă el nici nu va ști că a avut-o de mamă pe Ruth, dacă va rămâne la Barnevernet. Nu a contat că au riscat retard în dezvoltare, rupându-l de la sânul mamei, nu a contat nici că l-au iradiat degeaba cu o tomografie computerizată a întregului organism, deși puteau să-i facă ecografii neiradiante în diferite zone ale corpului, pentru a vedea dacă a fost sau nu agresat.
6. Merg mai departe cu raționamentul: dacă această dezlipire de familia biologică – lipire de o familie surogat, urmată de multe ori de transfer la o altă familie, și apoi la o altă familie – ar fi atât de benefică pentru copil, de ce statisticile recente arată că se raportează un număr de 8-9 decese pe lună ale copiilor aflați în plasament, rată mult mai mare decât a copiilor din populația generală? De asemenea, de ce rata adopțiilor copiilor norvegieni aflați în custodia Barnevernet este mult mai mică decât rata plasamentului temporar în familii surogat, care merge în majoritatea cazurilor până la atingerea vârstei de 18 ani, după cum a aflat delegația parlamentară română în urma vizitei din Norvegia? Nici măcar nu intru în raționamente legate de aspectele financiare ale susținerii și promovării Barnevernet, au făcut-o alții înaintea mea, mult mai bine.
Întorcându-ne la al doilea punct principal al argumentației mele, care privește legislația norvegiană de protecție a copilului, trebuie menționate câteva aspecte. Motivele esențiale ale preluării copilului din familia biologică și plasarea lui într-o familie surogat, sunt exact cele descrise de teoria atașamentului: neglijența, abuzul sau violența asupra copilului. Aceasta nu ar fi o problemă in sine, însă statisticile publicate de Biroul național de statistică norvegian arată că, din totalul de motive, doar 20% se referă la neglijență, violență, abuz de orice natură și consum de droguri. Restul de 80% au motive nejustificate (“alte motive”). Pe de altă parte, articolele din lege care guvernează activitatea Barnevernet și care sunt cele mai contestate, sunt cele cuprinse sub numărul 4.12, secțiunile A-D. De exemplu, secțiunea A, permite statului să preia un copil dacă condițiile fizice și psihologice din mediul de viață al copilului nu se ridică la standardul prevăzut de Barnevernet. De aceea, dacă agentului nu-i place cum face mama omleta, sau dacă acesta consideră că feliile de pâine sunt prea groase, copilul este luat! Dacă părintele are o problemă temporară la picior și nu se poate urca pe scară să spele geamul, copilul este luat! Dacă hainele nu sunt împachetate în șifonier așa cum dorește agentul Barnevernet, copilul este luat, etc. Logic, nu? De asemenea, secțiunea D a aceleiași legi, recomandă statului să preia copilul dacă se SUSPECTEAZĂ că acesta va suferi neglijență sau abuz cândva în VIITOR. Ca urmare, părintele care provine el însuși din custodia Barnevernet, este însemnat cu fierul roșu și este considerat la risc, așa că nu va avea parte de copiii proprii. Părintele care a apelat vreodată la Barnevernet, este automat trecut pe lista neagră și urmărit până în… pânzele albe (la propriu). Părinților cărora li s-au luat deja unul sau mai mulți copii, trebuie să le fie clar că toți copiii pe care îi vor mai avea vreodată în Norvegia VOR FI CONFISCAȚI ÎN ACELAȘI CHIP. Fără asistență, fără ajutor, fără consiliere, fără un diagnostic corect, fără un tratament corespunzător. O activitate neprofesionistă, prestată de niște agenți fără pregătire corespunzătoare, deghizată ca “interes superior al copilului” și glazurată cu o urmă de psihiatrie întoarsă pe dos – aceasta este protecția copilului din Norvegia.
FOARTE IMPORTANT! A NU SE UITA NICIODATĂ ACEST LUCRU!!!
Nu pot încheia fără să spun că există și o altfel de asistență psihiatrică în Norvegia, așa cum a înțeles să o practice asistenta medicală cu specializare în psihiatrie infantilă, Ruth Johanne Bodnariu: prin consilierea telefonică a adolescenților pentru evitarea actelor de auto-agresiune, prin intermediul liniei de urgență Kirken SOS. Pentru aceasta, precum și pentru activitatea ei cu copiii străzii din România, ea a fost citată în 2012 în cel mai prestigios jurnal psihiatric din țările scandinave, Jurnalul de Sănătate Mintală vezi linkul:
http://napha.no/content/13047/Mener-kjarlighet-reduserer-selvskading
Pe un astfel de OM, Barnevernet o „răsplătește” LUÂNDU-I COPIII!!!!!
Dacă este implicată aici și răzbunarea personală a unui agent Barnevernet, cu atât mai rău. Rezultatul este umilitor pentru toată tagma medicală.
Sunt acum la etapa în care mi-am definitivat diagnosticul asupra Barnevernet. Nu m-am grăbit să îl declar, fiindcă am avut nevoie de timp pentru documentare, căci situațiile acestea de viață și de moarte, nu se pot evalua într-o zi-două. Însă, până când statul norvegian continuă să susțină, cu o candoare demnă de o cauză mai bună, încălcările flagrante ale drepturilor omului și ale tuturor principiilor de bună practică medicală, produse de Barnevernet, m-am hotărât:
NU MAI VREAU SĂ VĂD FIORDURILE ÎN URMĂTORII 50 DE ANI!!!
Articol de Dr. Daniela Mariș (29 ianuarie 2016) – http://www.echomed.ro/
SURSE:
https://www.facebook.com/daniela.maris.54/posts/1703747476508161
REGULI OBLIGATORII PENTRU POSTAREA COMENTARIILOR PE BLOGUL LUI TOM THE CAT:
Vă rugăm să comentaţi la obiect, referindu-vă strict la conţinutul prezentat în articol. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene sau “epitete”, atacurile de orice fel la persoana autorului articolului, afişarea de anunţuri publicitare sau linkuri prin care sunt promovate ateismul, satanismul, anticreştinismul, rasismul, fascismul, comunismul, precum şi jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori care au scris un comentariu, se vor sancţiona drastic prin cenzurarea parţială a comentariului, ştergerea integrală a comentariului sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului celui care şi-a permis să încalce acest Regulament!
Blogul lui Tom the Cat nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora, revenind, integral, autorului comentariului!