În opinia domnului Vasile Bănescu (purtător de cuvânt al Patriarhiei Române), Referendumul pentru definirea clară a căsătoriei în Constituție nu a fost validat din mai multe motive, printre care manipularea mass-media, gradul de informare foarte scăzut al cetățenilor și insuficienta înțelegere a pericolului de natură morală pe care îl atrage pătrunderea ideologiei neo-marxiste în societate.
„BOR a fost doar unul dintre cele 18 culte religioase din Romania care a sprijinit în modul cel mai firesc referendumul democratic pentru «limpezirea definiției constituționale a căsătoriei» (nu pentru «redefinirea familiei», cum mincinos și fără scrupule a ales să repete obsesiv o parte a presei din România).
Rațiunile pentru care acel referendum trebuia sprijinit și validat erau și rămân cele mai consistente și firești cu putință, normalitatea în cazul căsătoriei fiind una validată de întreaga istorie a societății omenești, care a rezervat în mod exclusiv această venerabilă instituție uniunii dintre un barbat și o femeie.
Invalidarea refendumului (deși o majoritate zdrobitoare a celor care au votat a spus DA – 91,56% dintre cei care au participat la referendum au votat pentru căsătoria dintre un bărbat și o femeie, în vreme ce voturile împotrivă au reprezentat 6,47%) a fost rezultatul unui cumul de factori:
a. manipularea prin mass-media care au prezentat programatic eronat scopul real al referendumului și l-au asociat în mod impur cu politicul (ca și cum căsătoria ar putea fi politizată);
b. gradul de informare foarte scăzut cu privire la miza reală a referendumului (protejarea instituției căsătoriei de malformările unor ideologii progresiste (în fapt REGRESISTE) care o subminează și, contradictoriu, fie o prezintă ca pe o instituție învechită, imaginată sursă a unor neajunsuri, fie o revendică în mod abuziv pentru persoane de același sex);
c. insuficienta înțelegere a pericolului de natură morală pe care îl atrage după sine pătrunderea progresivă în registrele spațiului public a ideologiei neomarxiste, a corectitudinii politice, a ideologiei de gen, a ideologiei LGBT, a ideologiei transgender, transumaniste etc, toate anticreștine și dizolvante ale valorilor morale tari, conservatoare, între care familia naturală edificată pe căsătoria dintre UN BĂRBAT și O FEMEIE.
Acestea sunt realități care scapă încă înțelegerii omului majoritar, deși sunt mai mult sau mai puțin subtil promovate mediatic și parțial sprijinite politic. Plasată și înțeleasă în contextul menționat, nedreapta invalidare a referendumului (posibilă prin manipulare, ignoranță și pasivism etic) a fost așadar un temporar eșec al înțelegerii și afirmării fără rest în spațiul public românesc a unui adevăr detectabil cu busola bunului-simț: căsătoria ca fundament al familiei naturale este azi subminată și prin urmare trebuie protejată inclusiv constituțional.
Biserica este „percepută” și înțeleasă de fiecare în funcție de plasarea personală față de ea. Cred că cei mai mulți români o compun în mod activ și încearcă să cultive în viața lor, fiecare după puterile sale, valorile credinței în absența cărora suntem mai vulnerabili sufletește și mai săraci moral.
Aceștia știu că Biserica, în care se regăsesc, s-a implicat în mod firesc într-un demers curat și onorabil cum a fost referendumul pentru protejarea căsătoriei și a familiei. Nu cei care s-au implicat în acest demers trebuie să se simtă jenați, ci cei care l-au sabotat cu cinism sau l-au tratat cu indiferență.”
Vasile Bănescu mai spune că milioanele de români care au participat la referendum și-au schimbat percepția față de cei care i-au catalogat drept „infatuați” și „fanatici religioși”, aluzie la președintele Iohannis, cel care a descurajat punerea în practică a referendumului.
„Cred că percepția milioanelor de români jigniți și catalogați în mod inept ca «infatuați» și «fanatici religioși» s-a schimbat critic față de cei care s-au pretat la sabotarea unui demers pur democratic și, astfel, s-au autodiscreditat.
Biserica este formată din creștini, iar aceștia sunt cetățeni al căror grad de luciditate și claritate morală este sporit de credința în Hristos, Dumnezeu Însuși, care ne îndeamnă să veghem asupra binelui și răului din viața noastră, deci și din societate. Așadar, da, Biserica va sprijini orice demers legal și democratic de sanificare morală a societății.
Beneficiile spirituale și materiale ale prezenței creștinismului/ ale activității Bisericii în spațiul public sunt inestimabile pentru buna funcționare a organismului comunitar.
Criticii grăbiți ai implicării Bisericii într-un demers a cărui temă era sau va putea fi una legată direct de moralitatea publică ar trebui să nu ignore că autentica societate civilă nu se epuizează la nivelul unor ONG-uri zgomotos anticreștine, ci se regăsește în Biserică și în cultele religioase în general”.
Vasile Bănescu – Purtător de cuvânt al Patriarhiei Române
Definirea clară și corectă a căsătoriei în Constituție trebuia să decurgă rapid și fără probleme… fără atâta caz și fără atâta politizare… Acest proces ar fi trebuit să fie o normalitate ABSOLUTĂ. Dar și satan are puterea lui…