Întotdeauna m-am întrebat dacă avioanele ar putea utiliza şi un alt combustibil decât Kerosen. Au existat situaţii în care o mică scânteie produsă de un scurtcircuit electric a determinat aprinderea rezervorului de combustibil al avionului şi producerea unei tragedii aviatice.
Este adevărat că asemenea nenorociri s-au întâmplat foarte rar în istoria aviaţiei.
După cum ştiţi, ca orice combustibil, Kerosenul este inflamabil şi din acest motiv întotdeauna când m-am urcat într-un avion m-am gândit că un posibil incendiu la bordul aeronavei este echivalent cu o terminare „foarte rapidă” a călătoriei aeriene… În cazul unei explozii a rezervorului cu Kerosen, e clar că nici nu mai apuci să-ţi faci măcar o rugăciune… Hasta la vista ! Ajungi direct în Rai… sau în Iad… (depinde ce fel de om ai fost pe acest pământ). E o chestiune de secunde… sau de fracţiuni de secundă…
Zilele trecute (vineri 13 mai 2011) un avion alimentat exclusiv cu baterii solare, a reuşit să efectueze cu succes un zbor internaţional care a durat de la ora 6.40 GMT (decolare de pe aerodromul din oraşul elveţian Payerne) până la ora 19.00 GMT (aterizare pe aeroportul din Bruxelles). Avionul SOLAR IMPULSE a fost condus timp de 13 ore de pilotul André Borschberg care este la a doua sa „aventură” cu acest tip de avion (în iulie 2010, a efectuat un zbor de 26 de ore, alimentarea avionului fiind exclusiv pe baterii solare).
CÂTEVA CARACTERISTICI TEHNICE ALE AVIONULUI SOLAR:
– Foarte interesant este că poate decola la o viteză de numai 35 Km pe oră !!!
– Poate ajunge la o altitudine maximă de 9500 metri!
– Are patru motoare electrice care sunt alimentate din 12 mii de celule solare şi baterii a căror greutate este de aproximativ 500 Kg!
– Aripile avionului Solar Impulse au o anvergură de 63 de metri, 22 metri lungime şi 1600 Kg greutate.
– Viteza medie de zbor este 70 km/h (nu poţi să ai pretenţii mai mari la un avion care funcţionează pe baterii electrice solare).
Mă întreb dacă un asemenea avion n-ar putea fi folosit cu succes pentru transportarea de urgenţă a unor pacienţi dintr-un oraş în altul (un fel de ambulanţă aeriană)… Din cauza vitezei prea mici de zbor (70 Km/h) nu se merită să foloseşti un asemenea avion pe distanţe mari (transportarea pacienţilor în alte ţări) dar din Braşov în Bucureşti sau de la Satu Mare la Cluj poate că ar merita… Calea aeriană este mult mai utilă şi mai eficientă decât calea rutieră sau cea feroviară.
Oricum, va mai trece mult timp până când vom auzi că în România se va fabrica un asemenea tip de avion… Deocamdată trebuie să ieşim din criză… sau din recesiune… sau din amândouă…
Voi ce credeţi?!?
SURSA:
http://www.solarimpulse.com/
REGULI OBLIGATORII PENTRU POSTAREA COMENTARIILOR PE BLOGUL LUI TOM THE CAT:
Vă rugăm să comentaţi la obiect, referindu-vă strict la conţinutul prezentat în articol. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene sau “epitete”, atacurile de orice fel la persoana autorului articolului, afişarea de anunţuri publicitare sau linkuri prin care sunt promovate ateismul, satanismul, anticreştinismul, rasismul, fascismul, comunismul, precum şi jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori care au scris un comentariu, se vor sancţiona drastic prin cenzurarea parţială a comentariului, ştergerea integrală a comentariului sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului celui care şi-a permis să încalce acest Regulament!
Blogul lui Tom the Cat nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora, revenind, integral, autorului comentariului!