Trebuie să recunosc că sunt foarte dezamăgit de modul şi mai ales de ritmul în care se desfăşoară lucrările de construcţie a autostrăzilor în România. Aici nu este vorba doar de actualul Guvern sau de actuala Putere, ci de toţi care s-au succedat la conducerea ţării după 1989. Se pare că nimeni nu a fost cu adevărat interesat să pună la punct infrastructura României. Au fost mai importante vilele personale, afacerile oneroase şi alte lucruri… Nici nu mai vreau să intru în aceste detalii pentru că blogul meu nu se ocupă de asemenea aspecte. Are grijă mass-media de aceste lucruri.
Am găsit recent un material video în care puteţi vedea Autostrada Arad-Timişoara văzută dintr-un avion utilitar (un asemenea aparat de zbor permite atât zborul, cât şi filmarea la altitudine foarte mică). Mie mi-a plăcut acest film şi cred că merită să fie văzut.
Cât priveşte termenul de execuţie promis de autorităţi, daţi-mi voie să am nişte rezerve şi să NU CRED că va fi respectat (să dea bunul Dumnezeu să mă înşel eu şi să aibă dreptate madam ministru Elena Udrea). Să sperăm că în cazul de faţă, nu va funcţiona principiul „timpul trece, leafa merge” aşa cum se întâmplă mai peste tot în România…
Dacă aveţi un calculator bunicel şi o conexiune Internet de mare viteză, vă recomand să vizionaţi acest filmuleţ la calitate maximă adică 720 pixeli (HD)
DATELE TEHNICE ALE AUTOSTRĂZII ARAD-TIMIŞOARA :
Lungime (km): 32.25 km
Finanţare: Banca Europeană de Investiţii, Guvernul României, Fond de coeziune
Valoarea estimată a proiectului: 482.920.350,22 Lei (faraTVA) echivalentul a 135.43 M Euro (Rata de schimb: 3.5656 lei / Euro)
Proiectant: JV EGIS ROUTE SCETAUROUTE / EGIS BCEOM International
Consultant: JV EGIS ROUTE SCETAUROUTE / EGIS BCEOM International
Constructor: JV FCC Construccion / ASTALDI SpA
Lucrări de artă: 11 poduri şi pasaje ale autostrăzii, 14 pasaje peste autostradă, 1 nod rutier, 1 spaţiu de servicii, 1 centru de întreţinere şi coordonare
Termen începere: 26 ianuarie 2009
Termen estimat: finalizare 2011
Perioada garanţie: 24 luni de la termenul de finalizare a lucrărilor
Stadiul actual: Poduri şi pasaje în curs de execuţie infrastructură şi suprastructură – 30 de poduri finalizate şi 3 podeţe în execuţie, 13 situri arheologice descărcate de sarcini şi 1 sit arheologic în curs de descărcare de sarcini
(sursa : Compania Natională de Autostrăzi)
[polldaddy poll=”5723943″]
REGULI OBLIGATORII PENTRU POSTAREA COMENTARIILOR PE BLOGUL LUI TOMIS THE CAT :
Vă rugăm să comentaţi la obiect, referindu-vă strict la conţinutul prezentat în articol. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene sau “epitete”, atacurile de orice fel la persoana autorului articolului, afişarea de anunţuri publicitare sau linkuri prin care sunt promovate ateismul, satanismul, anticreştinismul, rasismul, fascismul, comunismul, ortodoxia, catolicismul, precum şi jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori care au scris un comentariu, se vor sancţiona drastic prin cenzurarea parţială a comentariului, ştergerea integrală a comentariului sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului celui care şi-a permis să încalce acest Regulament !
Blogul lui Tomis the Cat nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora, revenind, integral, autorului comentariului !
REGULI OBLIGATORII PENTRU POSTAREA COMENTARIILOR PE BLOGUL LUI TOM THE CAT:
Vă rugăm să comentaţi la obiect, referindu-vă strict la conţinutul prezentat în articol. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene sau “epitete”, atacurile de orice fel la persoana autorului articolului, afişarea de anunţuri publicitare sau linkuri prin care sunt promovate ateismul, satanismul, anticreştinismul, rasismul, fascismul, comunismul, precum şi jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori care au scris un comentariu, se vor sancţiona drastic prin cenzurarea parţială a comentariului, ştergerea integrală a comentariului sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului celui care şi-a permis să încalce acest Regulament!
Blogul lui Tom the Cat nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora, revenind, integral, autorului comentariului!